سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۴۷۸
سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه این استان در حوزه آبزی پروری، طرح پرورش میگو و ماهی در این استان تدوین شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، روابط عمومی شیلات استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از عباسعلی زنده بودی در نشست مشترک تولید و اشتغال در این استان افزود: تدوین طرح پرورش ماهی و میگو برای در ارتباط با افزایش تولید و اشتغال در استان بوشهر تدوین شده است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط افزایش سایت‌های میگو در دستور کار است که هم اکنون چهار هزار و 400هکتار از زمین های مستعد آبزی پروری آماده سازی شده استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم با این میزان استخر پرورش میگو، سالانه 15 هزار تن میگو در طی یک فصل پرورش در این استان تولید شود.

زنده‌بودی گفت: یکی از مزیت‌های استان بوشهر استفاده از آبهای خلیج فارس برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس است که در این زمینه ایجاد شهرک‌های شیلاتی دراستان پیگیری و یکی از این شهرکها در حاشیه رودخانه مند در شهرستان دشتی و رودحله در شهرستان گناوه تاسیس می شود.

وی ادامه داد: در محدوده رودحله مشکل زمین برای اجرای این شهرکهای شیلاتی وجود دارد که اقدام های مناسبی در این این زمینه در دست اجراست.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه 40 موافقت اصولی برای طرح ماهی در قفس در خلیج فارس در محدوده آبهای استان ارائه شده است، هیچ محدودیتی برای صدور مجوز این طرح وجود ندارد و به محض دریافت درخواست و انجام کارشناسی‌، برای گرفتن تسهیلات ارزان ‌قیمت به بانک‌های عامل معرفی می‌ شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر