جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در پنجمین روز ماه مبارک رمضان میزبان طیف های مختلف اصولگرایی و جمعی از نمایندگان مجلس بود تا بار دیگر با تشریح سیاست های داخلی و خارجی دولت، همه اقشار و گروه ها را برای رفع مشکلات کشور به یاری و مشارکت بطلبد.به گزارش فکرشهر، این نشست شامگاه پنج شنبه (12 تیر) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و مراسم با اقامه نماز مغرب به امامت رییس جمهوری و صرف افطار خاتمه یافت.
کد خبر: ۳۷۱۴
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰

فکرشهر: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در پنجمین روز ماه مبارک رمضان میزبان طیف های مختلف اصولگرایی و جمعی از نمایندگان مجلس بود تا بار دیگر با تشریح سیاست های داخلی و خارجی دولت، همه اقشار و گروه ها را برای رفع مشکلات کشور به یاری و مشارکت بطلبد.

به گزارش فکرشهر، این نشست شامگاه پنج شنبه (12 تیر) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و مراسم با اقامه نماز مغرب به امامت رییس جمهوری و صرف افطار خاتمه یافت.

غلامعلی حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس، حسین مظفر معاون نظارت مجلس، غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، حسن غفوری فرد دبیر کل جامعه اسلامی ورزشکاران، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی از چهره های شاخص جریان اصولگرایی بودند که در این نشست حضور یافتند.

از دیگر فعالان جریان اصولگرایی که در این نشست حضور داشتند می توان به امیر محبیان، حسن بیادی، اسدالله بادامچیان، یحیی آل اسحاق، سیدرضا اکرمی اشاره کرد.

حسین سبحانی نیا، مهرداد بذرپاش، ابراهیم کارخانه، سیدمرتضی حسینی، حسین طلا، عبدالرضا مصری، فرهاد بشیری، عوض حیدرپور، شهروز افخمی، هادی قوامی، لاله افتخاری و ابوالحسن جراره از جمله دیگر نمایندگان مجلس بودند که در این نشست شرکت کردند.

حسین فریدون، محمد نهاوندیان و حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی نیز دولتمردانی بودند که رییس جمهوری را در این نشست همراهی کردند.

در ابتدای این نشست حدادعادل، ابوترابی فرد، افتخاری، حبیبی، فدایی و سبحانی نیا ، 6 نفری بودند که به نمایندگی از جریان های اصولگریایی در این نشست به بیان دیدگاه های خود درباره شرایط کشور و لزوم وحدت برای رفع مشکلات پرداختند و سپس رییس جمهوری همگان را به وحدت برای رفع مشکلات کشور فراخواند.

 

*** محورهای سخنان رییس جمهوری

تاکید بر لزوم اتحاد همه گروه ها، جناح ها و مردم برای رویارویی با مخاطرات و حل مشکلات کشور محور اصلی سخنان رییس جمهوری بود که تاکید کرد: همه گروه ها، جناح ها و همه ملت از مذاهب و اقوام گوناگون باید زیر یک چتر واحد برای حل مشکلات و رویارویی با مخاطرات و معضلات در کنار هم قرار گیرند.

روحانی تصریح کرد: اگر همه ما در مورد فهرست آسیب ها و مشکلات و دشمنان کشور و نیز راهکارها و نقشه راه مواجهه با این مسایل اتفاق نظر داشته باشیم ، بسیاری از مشکلات که امروز پر رنگ دیده می شود، کوچک جلوه خواهد کرد و تسامح با یکدیگر نیز آسان تر می شود.

کاستن از انشقاق و شکاف های اجتماعی در حوزه هایی نظیر قومیت ، مذهب و جناح بندی های سیاسی محور دیگری از سخنان رییس جمهوری بود که ضمن انتقاد از انتقاد از برخی دیدگاه ها که نسبت به هر نوع وحدتی نظر سوء دارند، تاکید کرد: نباید غربالی در دست بگیریم که بر اساس آن بیشتر افراد کنار گذاشته شوند و تنها تعداد اندکی حائز شرایط برای ادامه کار باقی بمانند.

رییس جمهوری، رکود تورمی و ایجاد اشتغال را دو مشکل اساسی کشور در حوزه اشتغال دانست و خاطر نشان کرد که برای رفع این مشکلات به حضور همه افراد و گروه ها از جناح ها ، اقوام و مذاهب مختلف داریم؛ همه ما شاهد بودیم که در طول سالهای دفاع مقدس، مردم این مرز و بوم بی توجه به سلیقه ، دین و جناح سیاسی در دفاع از کیان کشور و انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.

رییس جمهوری گفت: نباید دشمنان بزرگ داخلی نظیر رکود تورمی ، فساد اداری و بیکاری را از ذهن دور نگه داریم زیرا این دشمنان، زندگی مردم را تحت فشار قرار داده و منجر به گسترش آسیب های اجتماعی می شوند که هیچ جناحی را نمی شناسد.

 

*** اصولگرایان چه گفتند؟

به گزارش ایرنا، غلامعلی حداد عادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در این نشست با اعلام حمایت از رویکرد اعتدال رییس جمهوری، ثبات در مدیریت کشور را محصول اعتدال حقیقی خواند و با تشکر از دولت بخاطر استفاده از همه ظرفیت ها و نیروها فارغ از جناح بندی های سیاسی ، به کارگیری افراد پاک و وفادار به نظام را زمینه ساز وفاق و حل مشکلات دانست.

** حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این که دولت می تواند نقش محوری در خلق فرهنگ توسعه سیاسی ایفا کند، درباره مسایل مرتبط با سیاست خارجی گفت: راه مقابله با صف آرایی 1+5 در برابر خواسته قانونی و مشروع دولت و ملت ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای، صبر در برابر دشمن و یکپارچگی در داخل است.

** لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس نیز به یادآوری مشکلات و نیازهای بانوان کشور پرداخت و از همگرایی نمایندگان زن مجلس با معاونت امور زنان ریاست جمهوری در مرتفع کردن نیازهای این قشر خبر داد؛ وی از دولت خواست تا با تامین بودجه، زمینه را برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت و بیمه زنان خانه دار فراهم آورد.

** محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه نیز با تحلیل شرایط سیاسی کشور گفت: برخی انتقادها از سوی کسانی که پایبند نظام و انقلاب هستند می تواند دست و فکر دولت را در حل مشکلات داخلی و روابط بین المللی باز کند.

** حسین فدایی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نیز با بیان اینکه «بچه های حزب اللهی و نیروهای ارزشی بر اساس اعتقاد ، باور دینی ، ولایت پذیری و عقلانیت خود را حامی دولت می دانند»، خواستار اتخاذ تدابیری موثر برای جلوگیری از تبدیل شدن رقابت های درون گفتمانی گروه های سیاسی به رقابت با اصل نظام شد.

** حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو هیات رییسه مجلس نیز پیامدهای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و ادامه حمایت از اقشار آسیب پذیر در پی اجرای این مرحله را یادآور شد و بر همکاری دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

** هادی قوامی نماینده مردم اسفراین که در این نشست حضور یافته بود، درباره نتایج آن به ایرنا گفت: همه اصولگرایان شرکت کننده در این نشست از این که نهاد ریاست جمهوری برای برگزاری این نشست پیش قدم شده است، اظهار رضایت داشتند و آن را در راستای تعامل دولت با گروه ها و سلایق مختلف ارزیابی کردند.

به گفته وی، در این نشست، نمایندگانی از گروه های مختلف اصولگرایی از جمله جامعه روحانیت مبارز، جبهه متحد اصولگرایان، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، حزب موتلفه اسلامی و نیز جمعی از نمایندگان کنونی و ادوار مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر