چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۳۸۰۲۷
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر از معدوم‌سازی کانون‌های احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سیروس بنافی صبح دوشنبه در حاشیه نشست ستاد آنفلوآنزای شهرستان بوشهر اظهار داشت: هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط، همکاری مرغداران و اطلاع‌رسانی سریع و مناسب می‌تواند در پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موثر باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بوشهر ادامه داد: در نشست ستاد آنفلوآنزا در خصوص مخاطرات بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همچنین نحوه پیشگیری و همکاری ادارات و نهادهای مرتبط بحث و تبادل نظر شد.

وی بیان کرد: همکاری مرغداران با دامپزشکی، هماهنگی بین دستگاه های مرتبط  و در اختیار گذاشتن نیرو و امکانات لازم برای معدوم‌سازی کانون‌های احتمالی بیماری از جمله مصوبات این نشست بود.

بنافی ادامه داد: توقیف خودروهای حمل کود و نهاده‌های مرغداری فاقد مجوز بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی توسط نیروی انتظامی و نظارت مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان بر آماده سازی مزارع و جلوگیری از حمل کود فاقد مجوز دامپزشکی از سایر استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در راستای اطلاع رسانی سریع و مناسب علاوه بر انتشار خبر در سایت‌ها و جراید مقرر شد، آموزش بهورزان و دهیاران روستاها و محیط بانان در خصوص بیماری آنفلوآنزا و نصب بنر در نقاط پر تردد شهر و ساحل در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط شهرداری‌ها در نظر گرفته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر