دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۹۵۴
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۸

فکرشهر: رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، ارتقای رضایتمندی مردم و کاهش هزینه‌ها را در شهرستان دشتستان شاهد بوده‌ایم. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، دکتر حسین الیاسی افزود: بدون شک، طرح تحول نظام سلامت از ارزنده‌ترین طرح‌های دولت تدبیر و امید بوده که توانسته با کاهش هزینه‌های درمان بین 3 تا شش درصد فرانشیز بیمه ، رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت‌ماه سال 93، آغاز شد و علیرغم مشکلات عدیده‌ای که بر سر راه اجرای این طرح بوده، از طرح‌های موفق دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

وی گفت: قبل از اجرای این طرح، مردم با هزینه‌های کمرشکن درمان روبرو و علاوه بر بیماری و مریض داری، برای پرداخت هزینه‌های درمان خود به‌شدت تحت‌فشار بودند ولی در حال حاضر با اجرای طرح تحول سلامت، اکثر کارهای درمانی مردم در بیمارستان‌های دولتی باقیمتی بسیار کمتر از گذشته انجام می‌شود.

رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان تصریح کرد: درگذشته مردم به هنگام مراجعه به بیمارستان‌های دولتی می‌بایست بیش از 30درصد فرانشیز بیمه پرداخت می‌کردند و علاوه بر این هزینه نیز می‌بایست سایر ملزومات موردنیاز بیمار از جیب بیمار و بیرون از بیمارستان تهیه می‌شد به‌طوری‌که آزمایشگاه‌های متعددی در اطراف بیمارستان‌ها ایجادشده بود که همین وضعیت باعث می‌شد سیر درمان بیماران با مشکل مواجه شود.

دکتر الیاسی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، هیچ بیماری برای تأمین نیازهای درمانی و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع داده نمی‌شود و شاهد انجام عمل‌های جراحی پیچیده در بیمارستان شهرستان دشتستان با هزینه اندک هستیم و این از محاسن طرح تحول نظام سلامت است.

دکتر الیاسی در پایان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت یکی از باارزش‌ترین طرح‌هایی است که در عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی اجراشده و ان‌شاءالله با استمرار و بهبود کمی و کیفی آن شاهد کاهش مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر