چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول صنف کشاورزان و خرمای دشتستان استان بوشهر گفت: اقدام دولت در خرید توافقی خرمای تولید سال گذشته نخلداران و ماه مبارک باعث شد تا بازار خرید و فروش این محصول راه بیفتد و بخش عمده خرمای مانده روی دست باغداران بفروش برود.به گزارش فکرشهر، علی احمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: با این وجود هنوز بیش از شش هزار تن خرمای تولید سال گذشته که 70 درصد آن بسته بندی شده روی دست نخلداران دشتستان مانده و فروش نرفته است.وی اضافه کرد: هم اینک اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران فقط خرمای فله درجه یک را از کشاروزان خریداری می کند.
کد خبر: ۴۰۲۹
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۳

فکرشهر: مسئول صنف کشاورزان و خرمای دشتستان استان بوشهر گفت: اقدام دولت در خرید توافقی خرمای تولید سال گذشته نخلداران و ماه مبارک باعث شد تا بازار خرید و فروش این محصول راه بیفتد و بخش عمده خرمای مانده روی دست باغداران بفروش برود.

به گزارش فکرشهر، علی احمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: با این وجود هنوز بیش از شش هزار تن خرمای تولید سال گذشته که 70 درصد آن بسته بندی شده روی دست نخلداران دشتستان مانده و فروش نرفته است.

وی اضافه کرد: هم اینک اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران فقط خرمای فله درجه یک را از کشاروزان خریداری می کند.

احمدی گفت: با توجه به این که عمده خرماهای مازاد سال گذشته در دشتستان توسط کشاورزان در کارتن های دو کیلویی و سه کیلویی بسته بندی شده است خواستار خرید خرمای بسته بندی از کشاورزان توسط دولت شد.

وی خواستار خرید خرمای درجه دو و سه از کشاورزان شهرستان دشتستان شد و گفت: این خرماها قابلیت استفاده در صنایع تبدیلی و فرآوری را داراست.

احمدی همچنین از مسوولان خواست برای بازاریابی و صادارت محصول خرمای امسال باغداران دشتستان برنامه ریزی داشته باشند.

مسوول شرکت خرید خرمای توافقی کشاورزان دشتستان استان بوشهر گفت: از دوم ماه تیرجاری تاکنون بیش از200 تن خرمای فله سال گذشته مانده روی دست نخلداران این شهرستان به صورت توافقی خریداری شده است واین روند همچنان ادامه دارد.

احمد خادم درگفت و گو با ایرنا افزود: این میزان خرمای فله خریداری شده از نوع درجه یک است که پس از شست وشو و آماده سازی برای ارسال به دفتر اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران در تهران بسته بندی و بارگیری می شود.

مدیرعامل شرکت بسته بندی خادم جنوب دشتستان افزود :طبق دستورالعمل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران هم اکنون فقط خرمای فله از نخلداران دشتستان خریداری می شود.

یکی از نخلداران دشتستان گفت: درسال گذشته با کمک فرزندان و خانواده 10 تن خرما با رنج و مشقت زیاد تولید و با دقت بسته بندی کردیم اما با وجود این که فروش این محصول تنها راه درآمد خانواده ام است هنوز فروش نرفته و روی دستمان مانده و هیچ مشتری برای خرید آنه وجود ندارد و نمی دانیم چکار کنیم.

عبداله صداقت افزود: با توجه به این که فصل برداشت محصول جدید نیز بزودی آغاز می شود درصورت فروش نرفتن خرماهای سال گذشته تنها راه دور ریختن این محصول و یا استفاده برای خوارک دام است.

وی از مسوولان خواست که هر چه زودتر چاره ای بیندیشند تا این محصول روی دست باغداران نماند.

اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران ازطرف سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید خرمای باقی مانده تولید سال 92 روی دست نخلداران دشتستان تعیین شده و با استقراردر کارخانه بسته بندی خرمای خادم جنوب دشتستان کار خرید خرمای فله نخداران از نوع درجه یک را به صورت توافقی آغاز کرده است و این امر همچنان ادامه دارد.

مقدار زیادی از خرمای تولید سال گذشته کشاورزان دشتستانی به صورت بسته بندی شده است که تاکنون برای خرید این محصول برنامه ای وجود ندارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر