يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۶۸۰
پنجشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: معاون وزیراقتصاد و دارایی: لایحه بیمه مسئولیت همگانی درکمیسیون اقتصادی آماده است که همکاری و هماهنگی مجمع نمایندگان استان ها در تصویب آن مورد انتظار است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی در نخستین نشست هم اندیشی و تعامل مدیران امور اقتصادی و دارایی و مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با به نتیجه رسیدن بیمه مسئولیت همگانی می توان ادعا کرد بخش عمده ای از مشکلات مردم که در حوادث غیرمترقبه با آن روبه رو می شوند با پوشش بیمه ای سهم عمده ای از این خسارت ها قابل جبران خواهد بود.

اسماعیل جلیلی افزود: راه اندازی بازار بورس و فعال شدن بازار سرمایه به عنوان یکی از بخش های اثر گذار است که باید در مناطق فعال باشد تا مانع از تحمیل هزینه بر اقتصاد ملی شود.

وی گفت: شهریور سال آینده وقتی به مرحله کاهش نرخ سود بانکها می رسیم پیش بینی می شود برخی منابع موجود از بانکها خارج شود که در این شرایط وجود بازار سرمایه (بورس) از ضرورت هایی است که باید به آن توجه شود.

جلیلی افزود: در این شرایط اگر بازار سرمایه فعال نباشد بخش زیادی از این منابع ممکن است به بازارهای کاذب رسوخ کند که هزینه های زیادی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

وی گفت: نباید سرمایه درگردش را یک موضوع غیر مهم تلقی کرد بلکه فلسفه وجودی بانکها تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است به همین دلیل باید به این امر توجه لازم شود. سرمایه گذاری های بلند مدت را باید به بازار سرمایه که محل تامین این منابع هستند هدایت کرد.

جلیلی در خصوص اسناد خزانه گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بایستی از این ظرفیت برای پرداخت مطالبه های قطعی پیمانکاران استفاده می کرد. پیمانکاران و مطالبه گران از دولت با اسنادی که دارند به این طرف و آن طرف پناه می آورند ولی از فرصت موجود بهره لازم برده نمی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر