چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۴۵۲
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۳

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سالانه ۲۰ هزار تن خرمای استان بوشهر صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید حسین حسینی محمدی ظهر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت صادرات خرما اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرما در کشور محسوب می‌شود.

وی به تولید سالانه حدود ۱۶۰ هزار تن خرما در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: دشتستان به عنوان قطب تولید خرمای کشور، ۷۰ درصد از تولید خرمای استان را تولید می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به ارائه بخش عمده خرمای استان به بازار داخلی، خاطرنشان کرد: سالانه ۲۰ هزار تن از خرمای استان بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان استان بوشهر در سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت شده است، این محصول در بازارهای جهانی نیز جایگاه بهتری خواهد داشت و شاهد رونق بیشتر آن خواهیم بود.

حسینی محمدی بیان کرد: حدود شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر وجود دارد که خرمای باکیفیت و مطلوبی در استان تولید می‌شود و می‌تواند در بازارهای جهانی فروش خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: از همه ظرفیت‌ها برای رونق هرچه بیشتر فروش و صادرات محصول خرمای تولیدی استان استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر