چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۳۱۷
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: رئيس پليس فتا استان بوشهر از کشف بیش از 97 درصد جرایم سایبری در سال 96 در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مهدی قاسمی اظهار داشت: با تلاش مجموعه فرماندهی انتظامی استان و با محوریت پلیس فتا با بهره‌گیری از روش های نوین کشف جرم، بیش از 97 درصد از جرایم به وقوع پیوسته سایبری در سال گذشته کشف و شناسایی شده است.  

وی با بیان این که 75 درصد از مجرمان شناسایی شده مرد و 25 درصد از آنها زن هستند، افزود: بیشترین کشفیات جرایم سایبری برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی، منتسب‌کردن اعمال بر خلاف حقیقت، انتشار اکاذیب و همچنین کلاهبرداری‌های اینترنتی بوده است. 

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به فارس گفت: با کنترل، نظارت و مدیریت حضور در فضای مجازی می‌توان زمینه‌ای فراهم کرد تا از فضای سایبر به نحو مطلوب استفاده شود. 

قاسمی تقویت فرهنگ استفاده از فضای مجازی را بسیار مهم برشمرد و افزود: باید شرایطی ایجاد شود که کاربران، خود نقش نظارتی و کنترل در فضای مجازی داشته باشند و خانواده‌ها به سطحی از آگاهی و دانش رسیده باشند که بتوانند فعالیت فرزندان خود را در فضای مجازی مدیریت کنند. 

رئیس پلیس فتای استان بوشهر با اشاره به این که پلیس فتا استان در راستای پیشگیری از جرائم رایانه‌ای در سال گذشته بیش از 16 هزار بروشور و لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش‌آموزان و شهروندان توزیع کرده، بیان کرد: 58 جلسه آموزشی با نهادها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها برگزار و بیش از 3 هزار و 700 نفر تحت آموزش قرار گرفتند. 

قاسمی توصیه کرد: در ایام نوروز ممکن است بسیاری از کاربران فضای مجازی در طول مسافرت‌های نوروزی، از اینترنت‌های عمومی رایگان در هتل‌ها، رستوران‌ها، بوستان و تفرج‌گاه‌ها و سایر اماکن عمومی استفاده کنند بنابراین توصیه می‌شود به واسطه این که افراد مختلفی می‌توانند به این نوع اینترنت‌ها بدون رمز متصل شوند، سعی شود هنگام استفاده از اینترنت‌های عمومی اطلاعات مهم خود نظیر رمز کاربری را در فضای مجازی ثبت نکنند و تلفن همراه و سیستمی که از آن استفاده می‌کنند در هنگام اتصال به اینترنت فاقد هرگونه اطلاعات خصوصی و مهم باشد. 

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: در صورت مواجهه با مورد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در مسیر برقراری امنیت در فضای مجازی همگام و همراه پلیس بوده و هر گونه موارد مشکوک در فضای مجازی را با شماره تلفن 2187669 و 2187632 (پلیس فتا استان بوشهر) منعکس کنند.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر