دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۰۹۹
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت خود را از دل بستن به آثار اقتصادی برجام و عدم تکیه بر توانمندی های داخلی که بزرگترین آفات است رها سازد.

به گزارش فکرشهر از خانه ملت، سیدکمال الدین شهریاری در نشست علنی روز سه شنبه، 29 خرداد ماه، در نطق میان دستور با تبریک حلول ماه شعبان و عیدسعید فطر به تمامی مسلمانان جهان، گفت: این روزها ملت ایران و امت بسیجی و حزب الله استان بوشهر و شهرستان های دشتی و تنگستان از طریق فضای مجازی و پیامک های ارسالی نگرانی خود را نسبت به لوایح 4 گانه در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و FATF به نمایندگان مجلس ابراز نموده و درخواست عدم تصویب لوایح مذکور را کردند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: به عنوان یکی از نمایندگان مجلس که برخواسته از اراده ملت و رای مردم است اعلام می نمایم که هیچ طرح و لایحه ای در مجلس تصویب نخواهد شد مگر اینکه در ابتدا در کمیسیون های تخصصی ایرادات و اشکالات آن رفع و پس از کسب نظر از مرکز پژوهش های مجلس و در خصوص این امر مهم کسب نظر از شورای عالی امنیت ملی و مواضع مسئولان ارشد نظام با لحاظ نمودن مصالح انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران به تصویب خواهد رسید.

وی گرانی و بیکاری را یکی از بزرگترین مشکلات امروز مردم به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه دانست و ادامه داد: از رییس جمهور انتظار داریم که نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتر اهتمام ورزیده و راهکارهای عملی مبارزه با گرانی و بیکاری را از طریق به کارگیری تمامی ظرفیت ها و قابلیت های داخلی که در گرو بهبود محیط کسب و کار و جهت دادن نقدینگی سرگردان به سمت سرمایه گذاری های مولد و اشتغال زا است را در پیش بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دل بستن به آثار اقتصادی برجام و غفلت از رشد و توسعه اقتصادی درون زا و عدم تکیه بر توانمندی های داخلی از آفاتی است که دولت باید خود را از آن رها سازد، تصریح کرد: دولت باید با پیروی عملی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و حمایت از کالای ایرانی زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.

وی با بیان اینکه موضوع ته لنجی که به یک معضل ملی و منطقه ای تبدیل شده  ناشی از مصوبه هایی است که در دولت هرچند یک بار تصویب می شود، افزود: بدون اینکه کارشناسان نشسته در کمیسیون های دربسته دولت به فلسفه وجودی بنادر کوچک، معیشت ساحل نشینان جنوب کشور و لنج داران استان بوشهر توجه داشته باشند.

شهریاری ادامه داد: بارها در این خصوص با مسئولان به ویژه معاونت امور مجلس رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی صحبت کرده و پیشنهاد دادم که برای تنظیم پیش نویس مصوبات از نظرات نمایندگان مردم جنوب و لنج داران ساحل نشین و خبرگان محلی استفاده نمایند اما متاسفانه به این امر توجه نشده به دولت اعلام می کنم که هیچ مصوبه ای واجد اعتبار عملی نخواهد بود مگر اینکه معیشت و رفاه مردم محروم بنادر جنوب و لنج داران زحمت کش و مظلوم ساحل نشین در آن به طور کامل لحاظ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: از وزارت کشور تقاضا می کنم که براساس قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری نسبت به تبدیل روستاهای 13گانه گورکات به شهر در شهرستان تنگستان که به هم متصل شده و مرز بین روستاها از بین رفته همچنین 13 روستا به صورت یکپارچه در آمده اقدام کند تا این شهر جدید از امکانات و تاسیسات زیربنایی، روبنایی و خدمات شهری برخوردار شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس دهم ادامه داد: از وزیر کشور درخواست دارم بودجه مناسب برای توسعه امکانات شهری شهرهای کوچک، حوزه انتخابیه از قبیل شهدای کاکی، دلوار، باروله، آباد و شنبه منظور نموده و اعتبار لازم را تخصیص دهد. مردم محروم شهر شنبه هنوز از عوارض مخرب زلزله سال 92 فارغ نشده اند و در عین حال که منازل تخریب شده آنان هنوز به طور کامل ساخته و تحویل داده نشده بانک مسکن اقساط وام زلزله را مطالبه می کند بنابراین از وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک مسکن تقاضا داریم به این مورد توجه نموده و مشکلات مردم را رفع کنند.

وی از وزیر نیرو برای سفر به استان بوشهر و شروع عملیات اجرایی سدهای باغان، دشت پلنگ و خائیز سپاسگزاری کرد و گفت: امیدواریم که با تسریع در تهیه نقشه های اجرایی و انتخاب پیمانکار در پایان سال جاری شاهد شروع عملیات اجرایی سد باهوش اهرم نیز باشیم.

شهریاری خطاب به وزیر نیرو افزود: وضعیت آب و برق استان بوشهر به ویژه شهرستان های دشتی و تنگستان بالای 50 درجه در مرحله بحرانی و قرمز است، لازم است دستور دهید هرچه سریع تر نسبت به تسریع در عملیات اجرایی آب شیرین کن دلوار که در سال گذشته به دست سرپرست وقت وزارت نیرو کلنگ زنی شده و همچنین نوسازی و مرمت شبکه فرسوده آبرسانی روستاها و شهرهای کوچک اقدام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پست های تقویت فشار برق جائیک و شنبه هرچه سریع تر احداث و برق رسانی به سایت پرورش میگو مند در شهرستان دشتی و تسریع در برق رسانی به چاه های کشاورزی شهرستان های دشتی و تنگستان و همچنین توجه جدی به تعیین حریم و بستر رودخانه مند که باعث تجاوز به املاک و کشت زارها، دامداری ها و مرغداری های مردم بخش کاکی در شهرستان دشتی شده از مطالبات مردم حوزه انتخابیه است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان خطاب به وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اتمام عملیات اجرایی جاده اهرم- برازجان که در بودجه سال 97 در اصلاح عنوان کریدور جنوب گنجانده شده تاکید کرد و گفت: همچنین نیاز است وزیر به اجرا و تکمیل راه باغان به ریز در شهرستان دشتی و جم و ریز و راه دولت آباد به زیارت، راه روستایی ناصری، راه خورموج لاور به دشت پلنگ و جاده اتصال شهرستان دشتی به بندر خورشهاب تنگستان و همچنین اجرای تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان که همگی دارای اعتبار مصوب هستند، اقدام کند.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی هرچه سریع تر نسبت به لایروبی موج شکن بنادر محمد عامری و بوالخیر، توسعه اسکله دلوار، خودشهاب در شهرستان تنگستان و لاور ساحلی اقدام کند، همچنین سازمان شیلات نیز بنادر صیادی عامری در شهرستان تنگستان را هرچه سریع تر مورد بازدید و برنامه عملیات لایروبی و توسعه آن را ارائه کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس دهم از وزیر نفت به دلیل تامین اعتبار در مشارکت طرح های عمرانی حوزه انتخابیه سپاسگزاری کرد و افزود: تقاضا دارم مشکلات اعتباری طرح های زیربنایی شهرستان های دشتی و تنگستان مورد توجه قرار گیرد و همچنین نسبت به تامین اعتبار کافی جهت تسریع در عملیات اجرایی بزرگراه بوشهر به دیر اقدام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از وزارت ارتباطات به دلیل اقدامات انجام شده در خصوص تقویت آنتن دهی تعدادی از شهرها و روستاهای شهرستان دشتی و تنگستان سپاسگزاری کرد و گفت: تقاضا داریم دستور دهید اپراتورها نسبت به نصب آنتن BTS در نقاط لازم و کور حوزه انتخابیه براساس طرح USO که متعهد به حفظ وضع موجود زیرساخت ها و رفع مشکل اهالی روستاها و شهرها در مورد تلفن های ثابت، دسترسی به اینترنت، آنتن دهی تلفن های همراه است اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر