يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۲۳۷
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

فکرشهر: رئیس دادگستری شهرستان دیر با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی و ریش سفیدان در کاهش جرم گفت: شهرستان «دیر» از نقاط امن استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عیسی نوشاد شنبه‌شب به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در جمع مردم دیر با گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی اظهار داشت: ایشان عالمی وارسته بود که قله کمال را با علم و عمل پیمود و مظهر عدالت علوی و تندیس مظلومیت دستگاه قضایی و معمار بزرگ تفکر انقلابی در کشور ما بودند.

وی با بیان اینکه یکی از اولولیت‌های دادگستری شهرستان دیر تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی است، افزود: در این زمینه توفیقاتی کسب کرده ایم البته نواقصی نیز وجود دارد.

رئیس دادگستری شهرستان دیر تکریم ارباب رجوع را از خطوط قرمز خود و همکاران برشمرد و بیان کرد: اجازه بی احترامی و برخورد ناشایست با مردم را به کسی نمی دهیم.

رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی

وی تأکید کرد: بر اساس نظرسنجی از خود مردم رضایتمندی نسبی از دستگاه قضایی از حیث تحقق حقوق شهروندی وجود دارد که تلاش می کنیم این رضایت بیشتر شود.

نوشاد یکی دیگر از خطوط قرمز دادگستری دیر را امنیت عمومی دانست و افزود: با هرگونه عوامل ناامنی، شرارت، زمین خواری، قاچاق بویژه مشروبات الکلی و خرید و فروش مواد مخدر به شدت برخورد می کنیم.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته نه تنها زمینی از دولت تصرف نشده بلکه بسیاری از اراضی هم به اموال عمومی برگشت داده ایم.

این مقام مسوول یاد آور شد: اعتقاد ما بر این استوار است که بهترین راه کاهش جرم توجه به مسئله پیشگیری است که تنها در حیطه قضا نیست بلکه نهادها، ادارات، ریش سفیدان و نهادهای فرهنگی و مردمی نیز باید در کنار ما قرار گیرند.

نقش ریش سفیدان در کاهش جرم

نوشاد با بیان اینکه شهرستان دیر به لحاظ امنیت در استان جز شهرستان های اول یا دوم است، خاطرنشان کرد: البته منکر وقوع جرم نیستیم اما به همت و تلاش مسوولین در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر با اشاره به نقش نهادهای فرهنگی و ریش سفیدان در کاهش جرم تصریح کرد:هر جا بزرگان قوم و دستگاه های فرهنگی به ما کمک کرده اند پیروز بوده ایم و هرجا منزوی شده اند با افزایش جرم مواجه شده ایم.

وی با اعلام اینکه «سامانه ثنا» یک الزام قانونی برای تسریع در امور پرونده‌ها است، افزود: ادارات، بسیج و شوراهای اسلامی درباره این سامانه به مردم اطلاع رسانی کنند که در مجموعه قضایی به کسانی که در«سامانه ثنا» ثبت نام نکنند خدمات قضایی ارائه نمی شود.

دیر در صدر معوقات بانکی

نوشاد یکی از معضلات را مسئله معوقات بانکی قلمداد کرد و گفت: شهرستان دیر در صدر معوقات بانکی استان بوشهر قرار دارد.

وی اضافه کرد: از یک طرف بانک ها درخواست مطالبات خود را دارند و از طرفی مردم بخاطر مشکلات اقتصادی و دیگر مسائل توان پرداخت اقساط خود را ندارند که بانک ها باید تدبیری بیاندیشند که ضمن وصول معوقات، مردم نیز زیر فشار اقتصادی بیش از این له نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر