دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۵۹۴
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در مراسم اربعین حسینی برپایی موکب‌ها و ارائه خدمات گوناگون با استفاده از ظرفیت مردم انجام می‌شود که باید این ظرفیت تقویت و از وابسته شدن به منابع دولتی پرهیز شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با بیان اینکه مردم به برنامه‌های مذهبی و دینی خود توجه ویژه‌ای دارند افزود: مراسم‌های گوناگون مذهبی و دینی از جمله تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی بیش از 14 قرن است با استفاده از ظرفیت مردمی برگزار می‌شود و متکی به خدمات‌رسانی دولت نیست.

وی تصریح کرد: نوسانات اقتصادی مشکلی در برگزاری مراسم اربعین حسینی با استفاده از ظرفیت مردمی ایجاد نمی‌کند که در این راستا باید از وابسته شدن به منابع دولتی پرهیز شود.

استاندار بوشهر با اشاره به کمک بیش از 40 میلیارد ریالی خیران در مراسم اربعین حسینی در سال گذشته اضافه کرد: این کمک‌‌ها در قالب تامین اجناس، کمک‌های نقدی، پذیرایی زائران و دیگر هزینه‌های اربعین حسینی پرداخت شد که نشان از عشق و ارادت مردم این استان به خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) دارد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی ویژه برای برای برگزاری مراسم اربعین شهادت امام حسین(ع) گفت: باید از هم اکنون برای تامین زیرساخت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی در برپایی این مراسم برنامه‌‌ریزی و زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی فراهم شود.

گراوند بر تسهیل صدور روادید برای اعزام زائران به مراسم اربعین حسینی تاکیدکرد و افزود: ستاد اربعین تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر