يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۶۱۱
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به استقرار الگوی تابستانه در استان، گفت: دما و رطوبت هوا طی روزهای آینده به طور محسوسی افزایش می یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که طی ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب به سرعت وزش باد در نیمه شمالی استان افزوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با استقرار الگوی تابستانه بر جو استان، مقادیر دما و رطوبت هوا طی امروز تا اوایل هفته پیش رو در اغلب اوقات قابل ملاحظه و زیاد خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بنابراین پدیده غالب طی این مدت در سطح استان، در طول روز وزش باد، غبار محلی و در صبحگاه وقوع پدیده مه است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود دمای هوا طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه در برخی نقاط غیر ساحلی استان بخصوص دشتستان و دشتی به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

مساعدی اضافه کرد: در نقاط ساحلی علاوه بر افزایش دما، رطوبت هوا نیز افزایش می‌یابد و بنابراین توصیه می‌شود تدابیر لازم جهت صرفه جویی در مصرف آب و برق اندیشیده شود.

وی گفت: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و طی ظهر تا اوایل شب همراه با وزش باد و گردوخاک محلی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و طی ساعات ظهر تا اوایل شب در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی افزود: جهت وزش باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و طی ساعات بعدازظهر تا اوایل شب ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر