چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۶۶۹
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: ساحل بکر و زیبای این بندر از مزیت و ظرفیت های خوب این شهرستان است که تاکنون استفاده بهینه نشده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان افزود: از 700 کیلومتر طول نوار ساحلی استان بوشهر 100 کیلومتر در این شهرستان است که تنها در زمینه صیادی و تجارت از آن استفاده می شود و باید در زمینه های دیگر ازجمله گردشگری با محوریت درآمد و اشتغالزایی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اظهارداشت: تشکیل کمیته های زیرمجموعه ستاد ساماندهی سواحل که از مصوبه های این جلسه است، مشخص شدن شناگاه های رسمی با نصب پرچم آبی، پایش بهداشتی و زیست محیطی ساحل در شهر و روستاهای ساحلی توسط دستگاه های ذیربط و دهیاران انجام شود.

فرماندار گناوه اضافه کرد: افزایش گشت های امنیتی و حفاظتی در شناگاه ها، توسعه ساحل سازی روستاهای جزایر شمالی و جنوبی، بوستان هاله بندرریگ و ساماندهی موتورهای چهارچرخ در دستورکار ستاد قرار گیرد.

پاک نژاد ادامه داد: از طرح بوم گردی و توسعه گردشگری در روستاهای ساحلی گردشگرپذیر قلعه حیدر، جزایر شمالی و جنوبی حمایت شود.

وی گفت: ساحل روستای جزیره بندرریگ در نوروز امسال درآمدزایی خوبی داشت که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مشاور فرماندار گناوه در امور زنان و خانواده گفت: ساحل این بندر از موهبت های الهی است که برخلاف مردان، بانوان نمی توانند از آن بویژه شناکردن بدلیل موازین شرعی استفاده ببرند.

زهرا عابدینی افزود: بانوان این شهرستان انتظار دارند که نقطه ای برای استفاده آنان از ساحل بصورت احداث پلاژ درنظر بگیرند.

شهرستان گردشگرپذیر گناوه در شمال استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر