سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۸۶۰
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۴

فکرشهر:  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: دوره‌های مهارت‌آموزی دراستان بوشهر بر اساس نیازسنجی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از  مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر چهارشنبه در نشست مسئولان منطقه ویژه پارس اظهار داشت: در راستای توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری یکی از مهمترین راهکارها توسعه مهارت‌آموزی و تربیت نیروی انسانی توانمند است.

وی به ظرفیت‌های بالای صنعتی و اقتصادی استان بوشهر برای ایجاد و توسعه اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود تا دوره‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار استان بوشهر برگزار شود و جوانان برای فعالیت در این صنایع توانمندسازی شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه توسعه مهارت‌اموزی باعث کاهش بیکاری می‌شود، افزود: در تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار استان بوشهر بر اساس نیازسنجی نیازمند همراهی لازم هستیم.

وی با بیان اینکه صنایع پارس جنوبی فرصت مناسبی برای اشتغال جوانان بومی استان بوشهر هستند، خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای منشا اشتغال و توانمندسازی افراد جامعه برای ورود به بازار کار است.

دراهکی با بیان اینکه دستیابی به توسعه و پیشرفت نیازمند حرکت در مسیر توسعه مهارت‌آموزی است، بیان کرد: دوره‌های مهارت‌آموزی دراستان بوشهر بر اساس نیازسنجی برگزار می‌شود.

تعامل صنعت و فنی و حرفه‌ای

قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های مهارتی، اظهار داشت: توسعه آموزش های مهارتی باید بر اساس استانداردهای جهانی و نیاز جامعه  باشد.

حجت اله فریدونی با بیان اینکه برنامه های خیلی خوبی در راستای توانمند سازی نیروی انسانی استان اجرایی شده است افزود: با توسعه آموزش های مهارتی هم راستا با نیاز صنایع در جذب و بکارگیری نیروهای بومی در صنایع و شکوفایی و توسعه استان  گام های مهمی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های کارآفرینی و استارت آپی هم‌راستا با پیشرفت صنایع در استان بوشهر ارایه شود تصریح کرد: بروز رسانی حرفه های آموزش فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار نقشی مهم در توسعه اشتغال در صنایع استان بوشهر دارد.

وی با بیان اینکه شرط توسعه در هر صنعتی، رشد نیروی انسانی ماهر و کارآمد است گفت: باید با نیازسنجی دقیق از ظرفیت های صنایع بسته فرصت های شغلی در جهت اشتغال جوانان استان بوشهر تهیه و تدوین شود.

فریدونی ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای را همسو با نیاز صنعت دانست و اظهار کرد: کسانی که در مجموعه ها فنی و حرفه ای وقت می گذارند بهترین بهره از این زمان حاصل آنها خواهد شد.

تجهیز کارگاه‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای

معاون منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این نشست با اشاره به اینکه مهارت آموزی باید از سنین پایه در کلیه مراکز آموزشی ارایه شود افزود: کشوری شاهد پیشرفت و توسعه خواهد بود که از ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای به خوبی بهره ببرد.

تیمور جدیداسلامی با بیان اینکه باید با نیاز روز صنعت آموزش  های مهارتی ارایه شود اظهار داشت: ظرفیت های فنی و حرفه ای در جهت ارایه آموزش های مهارتی در سطح منطقه بی نظیر است و باید از فرصت بخش صنعت به خوبی استفاده کند.

وی  از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال  برای تجهیز کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای خبر داد و اظهار کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه صنایع از جمله منابع انرژی برخوردار است که باید به جوانان متناسب با نیازهای این صنایع آموزش مهارتی داده شود تا زمینه اشتغال این جوانان در این صنایع فراهم شود.

وی با بیان اینکه صندوق مهارت و توسعه اشتغال با همکاری آموزش فنی و حرفه ای و پتروشیمی های منطقه در جهت توسعه آموزش های مهارتی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس راه اندازی خواهد شد، گفت: باید آموزش‌ها فنی و حرفه ای همگام با صنعت جهت تربیت نیروی انسانی گسترش یابد.

معاون منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه همه خانواده های استان بوشهر باید به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند افزود: زمینه توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در شهرستان جم با همکاری مجتمع آموزشی شهید بهشتی فراهم خواهد شد.

جدیداسلامی خواستار تربیت نیروی ماهر متناسب با پیشرفت صنایع استان  بوشهرشد و تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت باید ظرفیت‌های استان بوشهررا شناسایی کنیم، برنامه‌ریزی تولید منابع انسانی کارآمد داشته باشیم و متناسب با اقلیم استان و در حوزه کسب مهارت نیز فرهنگ‌سازی صورت پذیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر