چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۸۴۵
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

فکرشهر:  به مناسبت روز جهانی سالمندان، مراسم تجلیل از سالمندان در بهزیستی بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان بوشهر ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از سالمندان به مناسبت روز جهانی سالمندان اظهار داشت: سالخوردگان در ابعاد دینی و فرهنگی دارای نقش و جایگاه بسیار مهمی هستند.

مژگان آل‌بهبهانی خواستار گسترش روابط اجتماعی و بستر سازی جهت حضور فعال سالمندان استان در جامعه شد و افزود: همه باید در راستای حفظ شان و جایگاه سالمندان تلاش داشته باشیم.

مدیر عامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به شعار امسال روز جهانی سالمند مبنی بر تحکیم حقوق سالمندان و گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان پیشنهاد من تشکیل کمیته دائمی پیگیری و تحقق حقوق سالمندان با ساختار کشوری و استانی با همکاری و عقد تفاهم نامه با کانون وکلای دادگستری و کانون وکلا و مشاوران قوه قضائیه است.

غلامحسین کروبی ادامه داد: تقاضای بنده از تک تک سالمندان و فرزندان و اعضای خانواده آنان جمع بندی مشکلات حقوقی در ابعاد حقوق فردی و عمومی و جذب وکلا برای تشکیل کمیته حقوقی سالمندان در استان است و خوشبختانه هماهنگی مقدماتی با کانون وکلای دادگستری استان بوشهر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از حالا به بعد در آیین تجلیل از سالمندان سعی همه ما و برنامه ریزی بر این مبنا باشد که در کنار سالمندان و پیشکسوتان حتی الامکان نوه‌ها و فرزندان آن عزیزان حضور داشته باشند تا شاهد تعلیم عملی احترام و تکریم در بین کودکان و نوجوانان نسبت به سالمندان باشیم.

کروبی افزود: به عنوان نمونه ما باید برای ۱۹۵ مهد کودک با تعداد ۱۰ هزار کودک و  دو هزار و ۲۰۰ مدرسه با تعداد ۲۳۰ هزار نفر دانش آموز در سطح استان برنامه فرهنگی، آموزشی و علمی برای انتقال مفهوم تکریم سالمند داشته باشیم.

در این مراسم که اعضای هیئت مدیره بنیاد فرزانگان حضور داشتند از کبری فولادی نابینای مطلق و سالمند ۶۸ ساله و شنونده و مشتری پر و پا قرص رادیو با حضور دخترش و دو نفر از نوه هایش تقدیر شد.

در پایان برنامه از یکی از کارکنان بهزیستی با ۳۲سال سابقه خدمت با حضور همسرش که ایشان هم کارمند بهزیستی بوده قدردانی شد و نفر سومی که از وی تجلیل شد یکی از پاسداران رزمنده و پیشکسوت همزمان با هفته دفاع مقدس با ۸۰ سال سن بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر