دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۳۹
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱

فکرشهر:  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار راه‌اندازی و ایجاد بانک جامع اطلاعات فرهنگی مساجد استان بوشهر شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست شورای عالی رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر اظهار داشت: مساجد از شئون ولایت فقیه است.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، ستاد اقامه نماز در کنار سازمان اوقاف و امورخیریه برای اشراف و ارتباط با سایر ائمه جماعات مسجد و خادمان مساجد باید بسیج شوند و به منظور مدیریت بهتر کارکردهای مختلف مساجد با نگاه و هم اندیشی جمعی برنامه ریزی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه بر اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون و ائمه جماعات تاکید کرد و افزود: کارگزارن دینی مساجد و خادمان فرهنگی مساجد به برپایی و اقامه نمازجماعت و بیان احکام دینی و پاسخ به شبهات اهتمام ویژه داشته باشند.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: سند چشم انداز جامع با شرح وظایف دستگاه های فرهنگی و متولی و نهادهای دانش بنیان مردمی نهادینه و طراحی و بومی سازی شود.

وی عنوان کرد: بانک جامع اطلاعات به روز فرهنگی و سایر فعالیت ها و ظرفیت های فرهنگی، علمی، جهادی و نخبگانی مساجد در استان بوشهر تشکیل و راه اندازی شود.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: برای آموزش شیوه مدیریت مسجد یک دوره آموزشی و تحلیلی با محوریت «درس اخلاق و مدیریت مسجد» ویژه ائمه جماعات و کارگزاران دینی مساجد در بوشهر برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر