چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۴۲
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

فکرشهر: مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تداوم بارش‌ها در استان گفت: کشاورزان استان بوشهر مراقب محصولات خود در روزهای بارانی باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد سبحانی  اظهار داشت: سازمان هواشناسی برای روزهای آینده بارش باران را پیش‌بینی کرده و شاهد تشدید ناپایداری‌های جوی در استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در روزهای آینده بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد به ویژه نیمه شمالی خلیج فارس و مناطق شمالی و مرکزی بخصوص در سواحل استان ادامه دارد.

مدیر امور حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در همین راستا می‌بایستی کنجدکاران نسبت به پوشش خرمن‌های کنجد با پوشش‌های پلاستیکی مناسب اقدام کنند.

وی بیان کرد: نخلداران برای جلوگیری از خسارت باران و فعالیت قارچ های ساپروفیت و آفات انباری در محصولات برداشت شده نسبت به پوشش مناسب محصول اقدام کنند.

سبحانی افزود: گوجه کاران به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از وزش تندباد به ردیف های کشت و احتمال ریزش گل و میوه نسبت به پوشش ردیف های کاشت با پلاستیک اقدام نمایند. توجه به این نکته ضروری است که پس از توقف فعالیت سامانه بارشی به دلیل شیوع بیماری های برگی، حتماً نسبت به مصرف سموم قارچ کش حفاظتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: گلخانه داران به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش بوته میری نسبت به تهویه مناسب، تنظیم دما و رطوبت گلخانه اقدام کنند.

سبحانی گفت: باغداران با توجه به شروع فعالیت مگس انبه برای جلوگیری از تخم گذاری مگس روی میوه ها نسبت به نصب تله های جلب کننده و لورهای غذایی اقدام کرده و پس از بارش به دلیل گسترش بیماری شانکر باکتریایی نسبت به مصرف سموم قارچ کش حفاظتی اقدام کنند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر