يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۷۳
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه غبارروبی قبور شهدا را یکی دیگر از برنامه‌ های دهه وقف عنوان کرد و افزود: در این دهه از یاوران وقف شامل اصحاب رسانه، واقفان و خادمان بقاع متبرک قدردانی خواهد شد.
حجت الاسلام اسماعیل پور بیان کرد:  به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نشست‌های هم اندیشی با دانشگاهیان برگزار خواهیم کرد و همزمان با ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی، با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، مسابقه کتاب خوانی نبز برگزار خواهد شد.
اسماعیل پور تصریح کرد: 18 آبان ماه  نیز مسوولان این اداره کل در برنامه‌ای با عنوان «شوق تکریم» از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در مصلای جمعه بوشهر حضور می‌یابند و پاسخگوی پرسش‌های مردم در زمینه وقف خواهند بود.
حجت الاسلام اسماعیل پوربا بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید، به دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز نوشت افزاراهدا خواهد شد افزود:  رسانه ها منافع فرهنگ وقف را گسترش و نشر دهند و در تمامی حوزه ها باید وقف مشارکتی را نهادینه و احکام وقف را بیان کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از اعلام سهمیه 6 هزار نفری طرح تربیت حفظ قرآن کریم خبرداد و گفت: 1 هزار و 200 نفر نیز سهم طرح تربیت حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بوشهر می باشد که می بایست اسامی حفاظ در سامانه قرآنی سازمان ثبت گردد.

وی از افتتاح فاز اول مجتمع دارالقرآن امام جعفر (ع) کوی شهید عاشوری تا پایان سال خبرداد و عنوان کرد: با وجود اینکه این استان استعدادهای درخشان قرآنی مطرح و به نام در عرصه ملی و بین المللی دارا است اما در مجموعه موقوفات اوقاف بوشهر با کمبود موقوفات قرآنی و درآمد موقوفات قرآنی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال 2 وقف جدید قرآنی در شهرستان های جم و دیر به ثبت رسیده است، اعلام کرد: دو نفر از قاریان بوشهری در رشته های قرائت 10 جزء و 20 جزء چهل‌ و‌ یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهر اراک درخشیدند و مقام برتر را کسب کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اعلام اینکه دومین دوره روخوانی و روانخوانی ویژه مربیان طرح حفظ 25 آبان برگزار خواهد شد، گفت: 180 نفر مربیان قرآنی آقا و خانم در دوره طرح تربیت مربی حفظ شرکت کردند و برای سایر شرکت کنندگان گواهی پایان دوره صادر شده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور در پایان با اشاره به اینکه 155 رقبه کشاورزی 2 هزار و 57 هکتاری فاقد درآمد در سامانه اوقاف استان بوشهر ثبت شده است، اظهار کرد: 202 رقبه کشاورزی 1 هزار و 153 هکتاری در سامانه اوقاف بوشهر ثبت است که اکثرا درآمدزا هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه وقف حق الناس عمومی است افزود: درآمد حاصل از وقف باید صرف فقرا و خدمت رسانی به نیازمندان شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه متولی صیانت و حمایت از وقف است، ادامه داد: خیلی از برنامه های دینی و فرهنگی تشکل های مردمی و مذهبی با مشکل مالی مواجه هستند و می توانند این موانع را با درآمد از محل وقف مشارکتی مرتفع کنند.

.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر