چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۶۸۶
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال حدود ۵۶۰ هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، خسرو عمرانی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از روند برداشت گوجه فرنگی اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های تولید گوجه‌فرنگی در سطح کشور است و در نقاط مختلف استان این محصول کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: برداشت گوجه فرنگی از سطح حدود دو هزار هکتار از مزارع مناطق بخش ارم و بوشکان از توابع شهرستان دشتستان و مزارع شهرستان جم آغاز شده است.

عمرانی گفت: این مزارع به صورت پیش کار و خارج از فصل بوده و محصولات برداشت شده به صورت تازه خوری در استان و استان های همجوار و بازار و میادین میوه و تره بار کلان شهرها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان برداشت محصول در هر هکتار، از سطح ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی گوجه فرنگی استان بیش از ۵۶۰ هزار تن محصول برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ۶۰ درصد از این محصول به صورت تازه خوری و مابقی به صورت فرآوری شده و برای مقاصد صادراتی به کشور های هم‌جوار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: برداشت گوجه فرنگی در استان از اوایل آبان ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت سال بعد ادامه می یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر