چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۰۵۲
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹

فکرشهر:  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی گفت: دوره‌های آموزش تخصصی علوم قرآنی در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور عصر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ وقف تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است که صدا و سیما نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی یکی از ابتکارات صداوسیمای استان بوشهر را معرفی موقوفات در ایام اربعین حسینی عنوان کرد و ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ وقف اجرای برنامه‌های رسانه‌ای نقش بسیار مهمی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به برگزاری دوره‌های اموزشی متنوع قرآنی در استان بوشهر بیان کرد: فعالان قرآنی استان بوشهر از برگزاری کلاس ها و دوره های آموزش تخصصی علوم قرآنی محروم هستند و برگزاری دوره‌های قرآنی ضروری است.

وی از برگزاری طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ شامل شرح و تفسیری حفظ جز ۳۰ قرآن کریم از سوره ناس تا زلزال خبر داد و افزود: طرح آرامستان بهاری از دیگر طرح‌ها است که امسال پنج ساله شد.

اسماعیل‌پور ادامه داد: به منظور پخش زنده مراسم ترتیل خوانی «انوارالهدی» شبکه فیبر نوری آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر (ع) منطقه ۲ کوی خواجه ها بندر بوشهر راه اندازی می‌شود.

برنامه سازی معارفی و قرآنی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: اهتمام ویژه‌ای به اجرای برنامهع‌های قرآنی داریم و خدمت به قرآن یکی از وظایف و رسالت‌های رسانه ملی است.

سید حسین ناظر از تلاش برای معرفی فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و مردم پایه برای ترویج فرهنگ عمومی خبر داد و اضافه کرد: مساجد یکی از ارکان مردمی نظام هستند که در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نقش ویژه ای داشته و اکنون نیز دارند.

وی بیان کرد: برگزاری محافل قرآنی در مساجد و بقاع متبرکه شاخص یکی از بهترین ظرفیت های معنوی جهت برنامه سازی تولیدات معارفی است که نیازمند منسجم شدن و هم افزایی بیشتر دارد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر اظهار کرد: ۱۸۰ نفر زائر اولی از استان بوشهر به بارگاه مطهر امام هشتم به شهر مقدس مشهد پنجشنبه ۸ آذرماه اعزام می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر