چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۱۲۸۴
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: مدیرکل محفاظت محیط زیست استان بوشهر از اجرای سیستم مدرن پایش پرتابل آنلاین آب و پساب در عسلویه برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان عسلویه میزبان خیل عظیم صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است و واحدهای مختلف آلاینده در این منطقه فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به منظور سنجش و شناسایی منابع نشر آلاینده محیطی وحفاظت از اکوسیستم تالابی و دریاها اقدام به خرید سیستم پایش کیفی پرتابل آنلاین آب و پساب کرده است.

مدیرکل محفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کارایی این سیستم برای آب‌های شور، لب‌شور و شیرین، بیان کرد: این سیستم مطابق با دستور العمل استاندارد ملی پایش لحظه‌ای خریداری شده است.

وی با اشاره به قابلیت این سیستم برای ثبت موقعیت مکانی ارسال همه داده‌ها به صورت آنلاین به مراجع ذی‌ربط، ادامه داد: قابلیت همزمان و توام پرتابل و آنلاین با همدیگر از شاخص‌ترین ویژگی‌های تجهیزات خریداری شده است.

قلی‌نژاد با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار به‌صورت سیستم جامع پایش کیفی و کمی برای همه پارامترهای شاخص آلاینده ارتقا خواهد یافت افزود: به‌زودی در خروجی صنایع و آب‌های محیطی نصب و ارزیابی‌های مهم و لازم در خصوص میزان آلایندگی وکیفیت سنجی آب‌های محیطی انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استفاده چند منظوره سنسورهای آنلاین برای سنجش کیفی و کمی آلاینده‌ها در منابع خروجی پساب واحدهای صنعتی و یا محیطی به صورت شور، لب شور و یا شیرین از دیگر ویژگی‌های این سیستم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر