چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
  فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌بوشهر گفت: در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی موزه مدرسه سعادت بوشهربا حضور استاندار بوشهرآغاز شد. به گزارش فکرشهر، محمد ابراهیم فروزانی در مراسم آغاز عملیات موزه مدرسه سعادت بوشهر با بیان اینکه مدرسه سعادت بوشهر دارای 105 سال قدمت است گفت: استاندار بوشهر در مرمت، بازسازی و تبدیل این مدرسه به موزه تاکیدات فراوانی داشتند که امروز ساخت آن آغاز شد. 
کد خبر: ۵۱۴۸
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

  فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ‌بوشهر گفت: در چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرایی موزه مدرسه سعادت بوشهربا حضور استاندار بوشهرآغاز شد.
 
به گزارش فکرشهر، محمد ابراهیم فروزانی در مراسم آغاز عملیات موزه مدرسه سعادت بوشهر با بیان اینکه مدرسه سعادت بوشهر دارای 105 سال قدمت است گفت: استاندار بوشهر در مرمت، بازسازی و تبدیل این مدرسه به موزه تاکیدات فراوانی داشتند که امروز ساخت آن آغاز شد.
 
وی با اشاره به  آغاز ساخت موزه مدرسه سعادت بوشهرافزود: این پروژه که نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ جنوب کشور است با 14میلیارد ریال اعتبار در مدت 9 ماه انجام می‌شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه مدرسه تاریخی سعادت در سال 1278هجری شمسی ساخته شده است بیان کرد: با ساخت این موزه کارهای پژوهشی مربوط به تاریخ مدرسه سازی، فعالیتهای آموزشی انجام شده در این مدرسه و اشیا و وسایلی که آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است در معرض دید قرار می‌گیرد.
 
فروزانی تصریح کرد: کتاب، نوشت افزار، لوح‌های تقدیر دانش آموزان و معلمان، اسناد و مکاتبات تاریخی، صورت جلسات هفتگی مدرسه تاریخی سعادت در این موزه نگه‌داری می شود.
 
وی با بیان اینکه درآن زمان فعالیت‌های تولیدی در مدرسه سعادت انجام می شد گفت: در این موزه فعالیت‌هایی از جمله صابون سازی، ساخت میز و صندلی دانش آموزان و کارگاه واکس سازی نیز به نمایش گذاشته می شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: موزه تاریخی مدرسه سعادت بوشهر با هزار و 600 مترمربع زیربنا در دو ضلع شرقی و غربی اجرا می شود.

منبع: پرتال استانداری

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر