دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۶۶۰
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود از امروز عصر شمال و مرکز استان جو به طور متوالی تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گیرد و آسمان این مناطق به تناوب ابری و بارانی باشد.

به گزارش فکرشهر از فارس، پیام مساعدی  با اشاره به تحلیل نقشه‌های پیش بینی وضعیت جوی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از امروز عصر شمال و مرکز استان جو به طور متوالی تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گیرد و آسمان این مناطق به تناوب ابری و بارانی باشد.  

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از امروز عصر با ورود سامانه بارشی اول، موج جدیدی از بارندگی‌ها در سطح شمال و مرکز استان آغاز می‌شود و به تدریج  ضمن تشدید و تقویت ناپایداری های جوی، بارندگی به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در سطح این مناطق ادامه خواهد یافت.

وی افزود: با خروج این سامانه از استان،جنوب استان هم به صورت باران پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. همچنین سامانه بارشی دوم از اواخر هفته آینده وارد استان می‌شود که جزئیات بیشتر در مورد نحوه فعالیت این سامانه در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مساعدی بیان کرد: از فردا تا روز شنبه همزمان با ناپایداری های جوی به سبب وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می شود در هنگام دریانوردی ملاحظات ایمنی مد نظر قرار گیرد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از  ظهر چهارشنبه و پنجشنبه  برای خلیج فارس وزش باد و ارتفاع‌ موج پیش بینی شده است و در طی این مدت به‌سبب وزش باد‌های جنوبی در روز چهارشنبه، ارتفاع موج در سواحل شمالی و مرکزی استان بیش‌ از ۹۰ سانتیمتر و در روز پنجشنبه با وزش باد شمال‌غربی در مرکز خلیج‌فارس به بیش‌ از ۲۴۰ سانتیمتر خواهد رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر