پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۲۲۹
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۲

فکرشهر: تشریح و تببین دستاوردهای انقلاب، تاکید بر تشریح دستاوردهای انقلاب از نکات مهم مطرح شده در نماز جمعه اهرم، سیراف و کنگان بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو امام جمعه اهرم در خطبه های این هفته نماز جمعه اهرم با اشاره به اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب  داریم این ایام  تبریک گفت و اظهار داشت: چهل سال عزت و استقلال که امروز شاهد آن هستیم این عزت و اقتدار نشانه از همراهی مردم است.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: برگزاری انتخابات های متعدد در این ۴۰ سال که در نوع خود بی‌نظیر است و ایران در  زمینه های فنآوری و زیر ساخت‌های اجتماعی در این چهل سال چنان بوده که هرگز قابل مقایسه با ۳۸ سال حکومت ستم شاهی نیست و نخواهد بود.

وی گفت: قبل انقلاب استقلال کشور به خاطرات دخالت‌های بیگانگان و غربی‌ها به خطر افتاده بود نیروی نظامی ایران در عمل قدرتی نداشتند و دستورات دیکته شده غرب و رژیم شاهنشاهی اجرا می‌کرد.

راستگو بیان داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی که از رژیم بعث عراق بصورت همه جانبه از طرف  غرب و شرق حمایت می شد  ایران توانست  با اتکا به نیروهای نظامی و مردمی خود پیروز میدان باشد.

امام جمعه اهرم گفت: در رژیم ستم شاهی مردم هیچ دخالتی درکوچکترین امور کشور نداشتند امروز آنچه در کشور می‌گذرد خواست ملت ایران است و مردم انتخاب گر آن هستند.

وی گفت: امروز نیروهای نظامی  و انتظامی جمهوری اسلامی با قدرت و صلابت در راستای حفظ منافع ایران اسلامی در حرکت هستند و بیگانگان نمی‌تواند گوشه چشمی به خاک پاک و مقدس ایران اسلامی نگاه کنند و گذشت آن زمانی که نیروی نظامی ایران فرمان بیگانگان را اجرا می‌کردند همه ما شاهد بودیم در خلیج فارس نیروی آمریکایی با چه وضعی دستگیر شدند و توان  هیچ گونه  حرکتی هم نداشتند.

راستگو به برگزاری انتخابات‌های متعدد بعداز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران  و  مقایسه با رژیم شاه داشت و گفت: آن زمان انتخابات فرمایشی بود و مردم دخالت چندانی نداشتند و رژیم خود نمایندگان را انتخاب می کردند امروز مردم مسئولان نظام را انتخابات می کنند.

راستگو به دستگیری مرضیه هاشمی در آمریکا اشاره و بیان داشت: این فرد در آمریکا متولد شده و در سال ۶۵ به ایران آمد و با توجه به اینکه در زمینه رسانه ای تبحره خاصی داشته  در شبکه پرس تویی شروع کار می‌کند و در چند روز قبل به آمریکا مسافرت در هنگام ورود دستگیر می‌شود که این نشانه می‌دهد که حقوق بشر آمریکایی هیچ ارزشی ندارد و حقوق بشر بهانه‌ای بیش نیست.

دستاوردهای انقلاب تشریح شود

امام جمعه موقت سیراف در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: شتاب حرکت علمی کشور نباید کاهش یابد و یا متوقف شود، بلکه این شتاب باید برای بیست تا سی سال آینده حفظ و تقویت شود تا به نقطه اوج برسیم.

حجت‌الاسلام شیرازی اضافه کرد: برای پیشرفت علمی از همه توانایی‌های غربی‌ها استفاده کنید و از شاگردی کردن و یادگرفتن هرگز پرهیز نکنید، زیرا ما از شاگردی کردن ننگمان نمی آید بلکه از «همیشه شاگرد ماندن» ننگمان می آید. هیچگاه به برنامه ها و توصیه های غربی ها اعتماد نکنید.

وی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: اگر دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ، شمارش کنیم قطعا عدد آن در این نوشتار کوتاه قابل انعکاس نیست.

شیرازی افزود: مهمترین دستاوردها در قالب یک دسته بندی کلی شامل استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقای جایگاه ایران در جهان، امید افزایی در جهان اسلام، رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی در جهان، رشد آزادی و تشویق جوانان به آزاداندیشی، محرومیت زدایی، رشد و گسترش معنویت، توسعه عدالت اجتماعی، مبارزه با عوامل فساد، ایستادگی در برابر قدرت خواهان و سلطه طلبان، امتیازات انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب‌های جهان، رشد علمی و صنعتی، شتاب پیشرفت علمی و فناوری و فناوری هسته ای است.

امام جمعه موقت سیراف ادامه داد: اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، وقتی داشته های ملت ایران پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله «استقلال کشور و عزت مردم»، « قدرت نظامی و پیروزی های منطقه ای»، « از دوره ای که خبری از انتخابات نبود تا چهل سال مردمسالاری دینی» ،« از بی سوادی اکثریت مردم تا شکوفایی در علم و فناوری »، «پیشرفت های اقتصادی»، «آزادی» و «رشد دینی و معنوی جامعه بویژه در میان نسل جوان » را با حکومت ۳۷ ساله پهلوی مقایسه کنیم، در می یابیم که با وجود همه دشمنی های نظام سلطه با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برآمده از آن، در گذشته ایران در کجا بوده و امروز در کجا ایستاده است.

وی بیان کرد: مقایسه امروز با دوره پهلوی در همه عرصه ها نشان دهنده پیشرفت شگفت انگیزی است که به برکت اسلام نصیب ملت ایران شده است، بی شک در این زمینه گفتنی های فراوانی وجود دارد و امروز بایستی داشته هایمان را قدر بدانیم و برای حل مشکلات موجود کشور کمر همت ببندیم و مسلم است که هیچ مشکلی جز با دستان توانمند ایرانی و بدون اتکا به بیگانگان قابل حل نیست.

شیرازی خاطرنشان کرد: وابستگی رژیم پهلوی به غرب و نداشتن استقلال سیاسی امری است که بر هیچ صاحب نظر سیاسی پوشیده نبوده و نیست و مصادیق و جلوه های گوناگونی از آن را می توان در «تبعیت رژیم پهلوی از سیاست های غرب»، «اخذ موافقت غرب برای تصمیمات کلان کشور»، «تعیین مقامات رژیم از سوی آمریکا» و «وجود مهره های وابسته به آمریکا و انگلیس در ساختار حاکمیتی» مشاهده کرد. مرور داستان غم انگیز برخی از مظاهر وابستگی پهلوی به غرب مانند کاپیتولاسیون، کودتای ۲۸ مرداد، جدایی بحرین از ایران و... هنوز هم برای هر ایرانی مسلمان رنج آور است.

وی گفت: عدم استقلال سیاسی و وابستگی به قدرت های غربی صرفاً تبعات هویتی و ایدئولوژیک را برای ملت ایران در بر نداشت، بلکه بی کفایتی و خودباختگی حکام مقهور قدرت غرب، پیامدهای ناخوشایند امنیتی و اقتصادی را برای کشور به بار آورد.

شیرازی اظهار داشت: اما پس از انقلاب اسلامی ، نظام توانسته است در سطحی وسیع خود را از یوغ شرق و غرب رها سازد. شاید بتوان دفاع مقدس را بعنوان نماد اصلی استقلال در دوران پس از انقلاب مطرح کرد که با وجود تلاش بسیاری از کشورها در براندازی نظام، کوچکترین خدشه ای به کشور وارد نشد.

اشتغال و معیشت مردم مورد توجه باشد

شیخ محمد جمالی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهل سنت کنگان به تفصیل پیرامون تجمل گرایی در جامعه اسلامی سخن گفت و استفاده انسان‌ها از نعمات خداوندی را حق مسلم آنان دانست و اظهار داشت: زیاده خواهی و اسراف موجب ایجاد تبعات سوء که منجر به صفات اخلاقی مذموم و ناپسند می‌شود.

وی ادامه داد: زندگی زیبا از نظر اسلام مشکلی ندارد اما این زیبایی به معنای برخورداری غیر ضروری از زندگی نیست و بی شک بسیاری از تجمل گرایی امروز زندگی از منظر اسلام رد شده است.

امام جمعه اهل سنت کنگان افزود: نباید تجمل گرایی منجر به مشغول شدن به دنیا و فخر فروشی به دیگران شود و ممکن است انسان از مسیر و هدف والای آفرینش و صفات دینی مورد سفارش خداوند دور بماند.

وی صفات قارونی در قرآن را مورد مذمت قرار داد و آن را موجب بدبینی افراد کم برخوردار دانست.

شیخ محمد جمالی در خطبه دوم نماز به لزوم برگزاری با شکوه دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت، باید برنامه‌های امسال که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است پویاتر از همیشه برگزار شود و باید اثر این حضور و شکوه مردم را در تقویت وحدت و انسجام ملی مشاهده کرد.

وی رشد و اقتدار و پویائی کشور در طی چهار دهه انقلاب اسلامی را قابل قبول دانست و از ایران به عنوان کشوری با عزت و اقتدار در جهان یاد کرد.

امام جمعه اهل سنت کنگان، نقش مقام معظم رهبری در اقتدار و انسجام کشور را بسیار مهم و محوری اعلام  کرد و گفت: جایگاه و منزلت کشور و دستاوردهای  موجود از برکت وجود رهبر فرزانه است.

وی با اشاره به توطئه‌های گسترده و همه جانبه دشمنان در ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم، لزوم هوشیاری  و توجه به فرمایشات رهبری را مورد تاکید قرار داد و رمز ماندگاری انقلاب را مدیون این حمایت‌ها و پایبندی ملت به آرمان‌های امام و اهداف انقلاب دانست.

وی در پایان بر لزوم نگاه ویژه مسئولین کشور به بحث اشتغال جوانان و معیشت مردم در بودجه سال ۹۸ اشاره و آن را بسیار مهم و دغدغه امروز جامعه و خانواده ها دانست و از نمایندگان و  دولتمردان خواست دو اصل اشتغال و معیشت را بعنوان محور اصلی در بودجه سال آینده ببینند.

 انقلاب اسلامی اعجاز بزرگ الهی بود

حجت الاسلام مهدی حیدری امام جمعه موقت کنگان در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی افزود: به فرموده امام امت، این خدای متعال بود که وقتی دید مردم در راه او قیام کرده اند با آنها همراهی کرد.

وی بیان کرد: خداباوری و خدامحوری رمز و راز پیروزی و دوام انقلاب اسلامی است.

خطیب موقت جمعه به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان ساخت: جریانات فتنه پس از جنگ تحمیلی در سال های ۶۸، ۷۸ و ۸۸ اقدامی در راستای براندازی نظام بود که در همه اینها دشمن شکست خورد.

حیدری افزود: اکنون دشمن مصمم است تا در فتنه ۹۸ ناکامی های خود را جبران کند که به فضل الهی با درایت رهبری و حضور ملت آگاه ، بابصیرت و همیشه در صحنه بار دیگر خوار و زبون خواهند شد.

وی در خصوص جریان فتنه بیان داشت: جریان فتنه ها در هر کشوری رخ داده بود آن کشور و حکومت را ساقط می کرد اما راز ماندگاری این نظام تفکر امت و امامت است و اصولا علت دشمنی ها اسلامیت نظام است.

امام جمعه موقت کنگان اظهار کرد: ولایت فقیه در عصر غیبت، امتداد ولایت اهل بیت علیهم السلام است و ملت ایران در چهار دهه گذشته نشان دادند پیوند امت با ولایت ناگسستنی است.

وی این مبحث یادآور شد: دشمن به قدرت ولایت به خوبی پی برده و اکنون این مسئله باعث شده تا اشتیاق ملت های دیگر به اسلام و مسئله ولایت بیش از پیش شود و این همان چیزی است که خواب شان را آشفته کرده است.

حیدری در فراز دیگر با بیان فضائل و مناقب پاره تن پیغمبر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: بزرگ بانوی عالم هستی در تمام زمینه ها الگویی بزرگ برای همگان و همیشه تاریخ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر