پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
در نماز جمعه گناوه، عسلویه و آبدان مطرح شد؛
کد خبر: ۵۲۲۳۲
جمعه ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸

فکرشهر: تاکید بر ادامه روند توسعه علمی کشور و ارائه گزارش مسئولان به مردم از نکات مهم مطرح‌شده در نماز جمعه گناوه، عسلویه و آبدان بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی آشناگر امام جمعه موقت گناوه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان و دانشمندان علوم و فناوری شناختی و تعدادی از اساتید و دانشجویان در هفته جاری گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن توجه به پیششرفت علمی کشور در دوران انقلاب اسلامی تاکید فرمودند که این حرکت ایجاد شده در راستای پیشرفت علم و دانش نباید کند و متوقف شود که لازمه آن تلاش شبانه روزی دانشمندان ما است.

وی افزود: از دیگر نکات مورد تاکید رهبری  اینکه از علوم کشورهای دیگر غافل نشویم و بهره ببریم و  هرگز نباید دانشمندان و محققین و مردم ما  به برنامه ها و توصیه های کشورهای غربی اعتماد کردکنند ونکته دیگر اینکه اگر از علم عقب بمانیم مورد استعمار قرار می گیریم  و کشوری آباد می شود که بنیان های علمی قوی داشته باشد.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با   توجه به خدای متعال و تکیه بر قدرت لایزال الهی و با وحدت و یکپارچگی مردم در سایه رهبری حکیمانه امام راحل (ره) شکل گرفت و معادلات استعمارگران را در جهان به هم زد وبه لطف خدای متعال هر ساله بر قدرت این نظام مقدس افزوده شده است.

آشناگر اضافه کرد: امروز می بینیم قدرت ها و زورگویان جهان در برابر این نظام به زانو درآمده اند و آن را بزرگترین تهدید برای خود می دانند.

امام جمعه موقت گناوه گفت: انقلاب اسلامی در طول این سال ها با وجود موانع و مشکلات بی شماری که از سوی ظالمان عالم برای آن ایجاد شد  ولی به لطف الهی با وحدت و پکپارچگی مردم و رهبری امام و سکانداری رهبر معظم انقلاب پیشرفت هایی بی شماری کسب کرده است.

وی ادامه داد: عوامل ایجاد کننده انقلاب  شامل توجه به خدای متعال، توجه به رهبری  الهی و ولایت فقیه و وحدت و یکپارچگی بین مردم و همه مسئولان باید در مسیر ادامه این انقلاب امروز هم مورد توجه باشد و در هر کدام از این دلایل اگر خللی ایجاد شود انقلاب را با مشکل مواجه می کند.

آشناگر گفت: امروز دشمنان در تلاشند تا تفرقه و نفاق در صفوف دوستداران انقلاب ایجاد کنند و ابزار این اختلاف از جمله فضاهای مجازی و رسانه های معاند که روزبروز بیشتر می شود را بسیج می کنند تا اختلاف ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در  فضای مجازی سطح شهرستان در هفته های اخیر عده ای دانسته یا ندانسته به اختلافات دامن می زنند و اخباری منتشر می شود که دروغ و کذب است و باید بسیار مراقب بود که دشمن در صدد به هم ریختن وحدت و یکپارچگی است.

وی ادامه داد: برخی مواقع با وجود انجام خدمات خوب فرهنگی تخریب صورت می گیرد و  باید مراقب بود که دشمن و ضد انقلاب را از انقلاب تشخیص داد و مراقب بود که دانسته و ندانسته فریب دشمن را که درصدد ایجاد اختلاف است نخورد.

وی گفت: فضای مجازی فضای امن و بدون عیب نیست هر پیامی که می‌شنویم  و از هر سخنی که از آن بوی تفرقه و نقاق بیاید باید پرهیز و از انتشار اخبار تفرقه برانگیز اجتناب کرد.

امام جمعه موقت گناوه گفت: به جای پرداختن به مسائل تفرقه انگیز به دنبال حل مشکلات مردم و شهر باشیم و برای رفع آنها همدست و همگام  و همدل باشیم.

وی به مسئولان نیز گفت: مسئولان درهای اتاق خود را برای جوانانی و کسانی که دغدغه مند هستند و انتقاد دارند باز بگذارند و انتقادات آنها را بشنوید.

آشناگر گفت: مسئولان فراموش نکنند که مسئول حکومت اسلامی و در نظامی که حاصل خون هزاران شهید است هستند و وظیفه شما خدمت کردن به مردم است و نباید اختلافات  داخلی را به سطح جامعه آورد.

امام جمعه موقت گناوه گفت: هم مردم و هم مسئولان مراقب باشند و مسئولان به دغدغه های مردم انقلابی و مومنین گوش دهند و لی باید مراقب بود که این شکوه ها و شکایات به گونه ای نباشد که آب در آسیاب دشمن باشد.

مسئولان به مردم گزارش دهند

حجت الاسلام سیدعلی هاشمی نژاد در نماز جمعه عسلویه با بیان فرازی از بیانات رهبر انقلاب اظهار داشت: ایشان فرمودند دانشمندان و محققان مراکز علمی برای شتاب توسعه علمی کشور با توکل برخدا و با نیت الهی از جان مایه بگذارند و شب و روز نشناسند. مسئولین کشور خصوصا دولت به این امور توجه جدی داشته باشند که اگر از کاروان علمی دنیا عقب بمانیم دیگر به این کاروان نخواهیم رسید 

وی افزود: رهبر انقلاب توصیه کردند از همه توانایی علمی غربی ها استفاده کنید. شاگردی کردن عیب نیست، همیشه شاگردی نکنید، هیچ گاه به برنامه‌ها و توصیه‌های غربی‌ها عمل نکنید کشورهای غربی بیشترین پیشرفت علوم داشتند وبیشترین جنایات هم انجام داده اند.

هاشمی نژاد حماسه ششم بهمن مردم آمل را گرامی داشت و بیان کرد: این شهر هزار سنگر در روز ششم بهمن در مقابل منافقین ایستادند و آنها را نابود کردند و حماسه ای ماندگار خلق کردند درود خدا بر مردم این شهر که با منافقان برخورد کردند.

امام جمعه عسلویه ضمن گرامیداشت ۱۲ بهمن و سالروز ورود حضرت امام(ره) به کشورو آغاز دهه فجر گفت: امام برگشت تا انقلاب پیروز شود. امام آمد تا مردم و کشور را از نفوذ و تسلط بیگانگان نجات دهد. امام آمد و استقلال و آزادی را به ارمغان آورد و از وابستگی رهایی بخشید. همه و به‌ویژه مسئولان که پست و عنوانی دارند قدر انقلاب را بدانند. از دستاوردهای انقلاب محافظت کنند. سر سفره پرنعمت انقلاب نشسته‌ایم و قدر این نعمت‌ها را بدانیم.

هاشمی نژاد با اشاره به آزادی مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری پرس‌تی‌وی اظهار داشت: وی را دستگیر کردند و ۱۱ روز دربازداشت نگه داشتند علت زندانی شدن ایشان شغل و عقایدش بود. قاضی گفت هیچ جرمی و اتهامی علیه او نیست پس چرا دستگیرش کردند؟ این دولت به قول خودشان آزاد اندیش و مدافع حقوق بشر است و به جرم مسلمان بودن و خبرنگار آزاد اندیش بودن با او چنین برخورد کردند. برای دولت آمریکا متاسفیم و برای مردم بدبخت آمریکا که دچار حاکمان خبیث و پلید شدند متاسفیم.

امام جمعه عسلویه با خطاب قرار دادن مسئولان گفت: مسئولین بیایند به مردم گزارش بدهند و خدمات انقلاب را بیان کنند. خدمات انقلاب نیاز است که گفته شود  و نیاز است تکرار شود. تنها به هفته دولت و دهه فجر بسنده نکنند. در طول سال بیایند و گزارش دهند در کنار مردم ودرخدمت مردم باشند.

سرعت علمی کشور متوقف نشود

امام جمعه موقت آبدان گفت:  نقل شده که امیر مومنین کمتر بر منبری می نشست که این عبارات را نفرماید« ای مردم تقوا پیشه کنید هیچ کس بیهورده آفریده نشده، و به حال خود راها نشده است. دنیا جایگزین آخرتی نشود که زشت می انگارد».

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه های این هفته آبدان بیان داشت: امام علی در توصیف صفات مومنین آخر الزمان می فرماید: نگاه اصحاب امام زمان قرآنی است و تفسیر قرآن آویزه گوش انهاست و اهل سحرگاهان هستند. امام خمینی می فرماید مشکل بزرگ مسلمین این است که قرآن را کنار گذاشته ایم، قرآن کتاب انسان سازی است.

وی بیان کرد: یکی از اصول انقلاب اسلامی امامت است. در قانون اساسی آمده که در زمان غیبت امامت امت به عهده ولایت فقیه است. این جایگاه شخصی و عرفی و گروهی نیست. وجود امام معصوم تشریحی است که مانع خود رأیی است. در زمان غیبت هم ولی فقیه این مسئولیت را به عهده دارد.

امام جمعه موقت آبدان اضافه کرد: پس از رحلت امام خمینی امام را به رهبر و امت را به ملت تنزل دادند. با گفتن امام، امام امت اسلامی می شود که برای نظام استکبار مضر است. اگر امامت برای کسی  مشخص شد و امت در مسیر امامت قیام کردند شجره طیبه انقلاب به ثمر می نشیند.

وی افزود: تا هزار سال محدثین و مستمعین بودند، ۳۰۰ سال بعد مراجع و مقلدین بودند، که تا این مرحله زمینه ایجاد حکومت اسلامی فراهم نبود. و در مرحله آخر امامت و امت شکل گرفت و انقلاب ایجاد  شد، امروز امت اسلام در مقابل استکبار می ایستد ، شکست دشمن رقم می خورد. 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم درمورد دستاورد های نظام قضاوت کنیم باید شرایط و امکانات و موانع را بررسی کنیم. غائله های ابتدای انقلاب هر کدام موانعی بودند که می توانستند یک انقلاب را نابود کنند. جنگ تحمیلی نیز مانع دیگری بود که بر علیه انقلاب ما وجود داشت. تحریم ها مانع دیگری است که تلاش دشمن برای توقف انقلاب بود. اما با همه این موارد کشور ما با پیشرفت های زیادی روبرو بوده است. 

پهلوزاده اضافه کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب استقلال سیاسی است. سفرای امریکا و انگلیس در دوران پهلوی اذعان می گویند که ما همواره آنچه می خواستیم را به شاه ایران انشا می کردیم. 

وی گفت: اگر ما قوی ترین کشور بودیم، و تکنولوژی ها را داشتیم اما مستکبر بودیم آیا ارزشی داشت؟ همین قدر که از نظام استکبار نجات یافتیم بزرگترین نعمت الهی است. حکومت پهلوی ابزار دست مستکبران بود، همانند برخی کشور های امروز در منطقه. 

پهلوزاده با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب دریدار با مسولان علوم شناختی افزود: سرعت علمی کشور هیچگاه نباید متوقف شود. در این وضعیت برخی به فکر فیلترینگ تلگرام هستند. یا به فکر گسترش ولنگاری هستند که آفت جامعه می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر