چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:
کد خبر: ۵۲۲۷۱
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۱

فکرشهر: معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به شناسایی ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور گفت: گفتمان گردشگری در روستاهای استان بوشهر نهادینه شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سعیدرضا جندقیان صبح یکشنبه در بازدید از روستای هدف گردشگری بندو در شهرستان عسلویه اظهار داشت: برای توسعه کشور علاوه بر اینکه به منابع و اعتبارات نیاز داریم باید نسبت به تغییر رویکرد به توسعه و آینده فرزندانمان اهتمام ورزیم.

 وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در مناطق مختلف نیازمند تغییر نگرش و رویکرد است افزود: با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون گفتمان گردشگری در روستاهای این استان نهادینه شده است.

 معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: در استان بوشهر به ویژه در مناطق روستایی بیشتر افراد از گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری حرف می‌زنند و این نشان می‌دهد که کارهای خوبی در این استان در زمینه گردشگری صورت گرفته است.

 جندقیان تصریح کرد: رویکرد وزارت کشور این است که توسعه باید از درون روستاها صورت گیرد و بدون تردید توسعه گردشگری روستایی از مهم‌ترین مسائل برای رسیدن به این هدف است.

 وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال به دهیاری‌ها بدون وثیقه بانکی برای آبادانی و عمران و زیباسازی روستاها از برنامه‌های مهم سازمان دهیاری‌ها است که از طریق پست بانک انجام می‌شود.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از کمک یک میلیارد ریالی به ۲۸۰ روستای کشور خبر داد و گفت: ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در کشور شناسایی شدند که به هر روستا یک میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کمک می‌شود که تاکنون به ۲۸۰ روستا کمک شده و ۲۲۰ روستا باقی مانده است.

 جندقیان با بیان اینکه برای توسعه گردشگری در روستاها برخی اقدامات باید با فوریت صورت گیرد اظهار داشت: تسریع صدور مجوز لازم برای متقاضیان، هماهنگی بین دستگاهی، تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی، حمایت از بخش خصوصی در امر گردشگری و مشارکت مردم در امر توسعه گردشگری از مواردی است که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار دهیاری در کشور فعال هستند گفت: هم اکنون در استان‌های مختلف کشور ۳۷ هزار و ۹۰ دهیاری فعال هستند که خدمات رسانی به روستاها را انجام می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر