چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۶۳۴
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۹

فکرشهر: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: میزان باسوادی در استان بوشهر از ۳۸ درصد در ابتدای انقلاب اکنون به ۹۷ درصد رسیده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح چهارشنبه در بازدید از مسابقه کتابخوانیحمایت از کالای ساخت ایران درآموزشگاه شهید فولادی بوشهر اظهار داشت: با چهل ساله شدن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، باسوادی استان بوشهر از ۳۸.۹۳ درصد تا قبل از پیروزی انقلاب به بیش از ۹۷.۲ درصد در سال جاری رسیده است. 

وی به کاهش محسوس فاصله درصد باسوادی بین زنان و مردان هم استانی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر استان بوشهر بعد از استان گیلان دارای کمترین فاصله درصد باسوادی در کل کشور است.

دانش‌فر فاصله باسوادی زنان و مردان هم استانی از متوسط کشوری و حتی استان های همجوار را کمتر دانست و بیان کرد: بر همین اساس اکنون فاصله باسوادی زنان و مردان بوشهری به کمتر از شش دهم درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در تشریح عملکرد جذب سوادآموزی در سال جاری عنوان کرد: بیش از سه هزار و ۲۴۰ نفرتحت پوشش سوادآموزی قرار گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به برپایی مسابقه فرهنگی-آموزشی کتابخوانی «حمایت از کالای ساخت ایران» بیان داشت: هدف از برپایی این مسابقه کمک به تحقق فرمایش رهبر انقلاب در راستای حمایت از کالاهای ایرانی است.

 این مقام مسئول افزود: برای رسیدن به این هدف مهم، راهی جز تقویت روحیه  خودباوری ملی و مشارکت همگانی مردم وجود ندارد.

وی در پایان سخنانش سواد آموزان و خانواده‌های آنان را به حمایت از کالاهای ساخت کشورمان فراخواند و تاکید کرد: حمایت واقعی این است که اول مسئولان و سپس همه مردم خرید و مصرف کالای ساخت داخل  را در اولویت زندگی خود قرار دهند.

رئیس اداره سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تبرک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری این مسابقه آموزشی – فرهنگی ویژه سوادآموزان دوره انتقال است که همچون سال های گذشته با استقبال خوبی هم مواجه شد.

بهرام بهنام نیا اضافه کرد: از سواد آموزان برگزیده شرکت کننده فعال این مسابقه که در سطح استانی بیشترین امتیاز کسب نمایند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر