سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ظهور اسلام در محتوای شعر شاعران ایرانی تاثیر شگرفی گذاشت و شعر زمینی به شعر آسمانی تبدیل و اشعار مقاومتی مرسوم شد.به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی افزود: اسلام شعر مقاومت را آسمانی کرد و شعر آیینی درهمه عرصه های مقاومتی، بصیرتی و هدایتی نمودار شد.وی بیان کرد: در ادبیات عرب افرادی بودند که با شعر بدمستی می کردند و با ظهور اسلام شعر و شاعری تحول عظیمی یافت و جایگاهی متعالی پیدا کرد.
کد خبر: ۵۲۸۷
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: نماینده ولی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ظهور اسلام در محتوای شعر شاعران ایرانی تاثیر شگرفی گذاشت و شعر زمینی به شعر آسمانی تبدیل و اشعار مقاومتی مرسوم شد.

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی افزود: اسلام شعر مقاومت را آسمانی کرد و شعر آیینی درهمه عرصه های مقاومتی، بصیرتی و هدایتی نمودار شد.

وی بیان کرد: در ادبیات عرب افرادی بودند که با شعر بدمستی می کردند و با ظهور اسلام شعر و شاعری تحول عظیمی یافت و جایگاهی متعالی پیدا کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: با حضور امام رضا (ع) در ایران شخصیت های ادبی زیادی جذب ایشان شدند و با فضای ادبیات آن روزهای ایران، ظرفیت بالای زبان فارسی و تجربه کهن شعر در ایران، شعر تجلیات ویژه خود را پیدا کرد و اوج گرفت.

وی اظهارکرد: به دلیل همین ظرفیت بالای زبان فارسی بود که اسلام و امام رضا (ع) در فضای شعر ایران تاثیر زیادی گذاشته است.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر گفت: شعر یک موهبت الهی است که می تواند زمینه ساز عبود انسانی به کمال الهی باشد و این ممکن نیست مگر در شعر دینی که دارای مقاومت، بصیرت و هدایت باشد.

صفایی بوشهری با بیان این که مردم استان بوشهر با شعر زاده و بزرگ شده اند افزود: شعر بویژه در حوزه آیینی درهمه فضاهای زیستی و لایه های اجتماعی و در بین همه اقشار مردم این استان حضوری فعال دارد و این استان سرزمین شعر است.

وی اضافه کرد: شعر و انسان در استان بوشهر قرین هم هستند و برخلاف انسان، شعر به دلیل فرا زمانی بودن، مانا و ماندگار است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: شعرای بزرگ و مبتکری در استان بوشهر طلوع کردند و شعرای آیینی این استان در ایران اسلامی جایگاه والایی دارند.

صفایی بوشهری با اشاره به جایگاه خاص استان بوشهر در بحث شعر و شروه یادآور شد: از نگاه عمومی همه مردم استان به نحوی شاعر هستند اما از دید تخصصی این استان بزرگان زیادی پرورش داده است که دراین عرصه حسن ابتکار داشته اند.

امام جمعه بوشهر گفت: حوزه جغرافیایی شعر بسیار گسترده است و در بحث شعر بومی، ملی، مقاومت و هدایت شاعران بزرگی در کشور داریم. 

نهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی همزمان با برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی برگزار شد که از بین 400 نفر شرکت کننده در این جشنواره امروز 60 نفر به مشاعره خواهند پرداخت.

هشت نفر از برگزیدگان این جشنواره برای شرکت در جشنواره ملی رضوی در مشهد مقدس برگزیده خواهند شد. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر