چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته تعاون بهره برداری از 18 طرح تعاونی با 106میلیارد ریال سرمایه گذاری دراین استان آغاز شده است.به گزارش فکرشهر، حمید رضا پناه روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعاونی ها 128 نفر عضو دارند که با افتتاح آنها 526فرصت شغلی در بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی ایجاد شده است. 
کد خبر: ۵۳۸۶
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته تعاون بهره برداری از 18 طرح تعاونی با 106میلیارد ریال سرمایه گذاری دراین استان آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر، حمید رضا پناه روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تعاونی ها 128 نفر عضو دارند که با افتتاح آنها 526فرصت شغلی در بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی ایجاد شده است. 

وی با بیان این که بوشهر از استان های برتر درزمینه تشکیل تعاونی ها است اضافه کرد: علاوه بر حمایت از شکل گیری تعاونی های اقتصادی زمینه راه اندازی اتحادیه های تعاونی های دانش بنیان، گلخانه داران و دهیاران نیز در این استان فراهم شده تا خلا وجود تشکل ها در زمینه خدمات جبران شود. 

پناه اظهارکرد: حمایت مالی از تعاونی ها و اعمال نگاه جدید برای پرداخت بیمه و مالیات برای رونق تعاونی ها باید اعمال شود.

وی درباره تعاونی های مرزنشین گفت: هم اکنون 22 تعاونی مرزنشین دراستان بوشهر وجود دارد که امروز به دلایل مختلفی از جمله بدهی بالای مالیاتی و محدودیت در صادرات و واردات با مشکل روبرو شده اند. 

پناه یادآورشد: ازسال گذشته تخصیص سهمیه ارزی به تعاونی های مرزنشین براساس صدور کارتهای الکترونیکی انجام می شود که با توجه به استقبال نکردن مردم از دریافت این کارت ها امروز این تعاونی ها از لحاظ سهمیه ارزی مشکل دارند. 

وی اظهارکرد: با توجه به نقش تعاون در عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، رونق اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی می طلبد زمینه کار و رونق تعاونیها را در جامعه براساس قانون اساسی فراهم کنیم. 

پناه افزود: تعاون تنها یک مقوله اقتصادی نیست بلکه یک مقوله اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی است که باید در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی یادآورشد: تعاونی ها با جذب سرمایه کوچک آنها را به سرمایه های بزرگ تبدیل می کنند. 

پناه اضافه کرد: هم اکنون چهارهزارو 540 تعاونی با 905هزار و500 عضو و 92هزار فرصت شغلی در استان بوشهر وجود دارد که 60 درصد این تعاونی ها در 14گرایش خدمات، کشاورزی و صنعت فعال هستند. 

وی گفت: پارسال 317 تعاونی با دو هزار و 866 نفر عضو و شش هزار و 550 فرصت شغلی در استان بوشهر راه اندازی شده است. 

12تا 18 شهریور هفته تعاون نام گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر