چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۳۱۱
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۳

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اجرای طرح روستای بدون بیکار خبر داد و گفت: آموزش مهارتی حوزه گردشگری در روستاهای استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمجید دراهکی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر اظهار داشت: توسعه و تقویت برنامه‌های آموزشی در سطح روستاها را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی با اشاره به علاقه بالای اهالی روستاها به کار و تلاش خاطرنشان کرد: باید با ارتقای دانش و مهارت آنها در حوزه‌های بوم گردی و گردشگری زمینه اشتغال در این حوزه را برای آنها فراهم کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: برنامه ریزی برای توانمند سازی پنج هزار نفر از روستاییان استان بوشهر در سال جاری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: مهارت آموزی نیازمند مربی، تجهیزات، مکان و بودجه کافی است و در صورت همکاری دستگاه‌های مسئول می‌توان شمار روستاهای زیر پوشش را افزایش داد.

دراهکی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای موجب توانمند سازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به دیگر نقاط می‌شود، اضافه کرد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر از روستاییان استان بوشهر آموزش‌های مهارتی را در سال گذشته فرا گرفتند که بیش از ۶۰ درصد آنها با دریافت تسهیلات خوداشتغالی به کار و درآمدزایی مشغول شده‌اند.

وی اظهار کرد: اجرای طرح روستای بدون بیکار با هدف قرار دادن روستاها در مسیر توسعه و اشتغال، با امضای تفاهم نامه همکاری با دستگاه‌های ذیربط در حال اجراست، که نقشی مهم در اشتغالزایی روستاییان داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر