دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا
کد خبر: ۵۴۳۵۴
سه‌شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۲

فکرشهر: در سومین روز کاری مجلس شورای اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸، نمایندگان در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا با لباس سپاهی در مجلس حضور یافتند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا جلسه علنی امروز (سه شنبه) ۲۰ فروردین مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و تعدادی از نمایندگان مجلس در حرکتی نمادین با پوشیدن لباس سپاه و سردادن شعار مرگ بر آمریکا به اقدام آمریکا در تروریستی اعلام کردن سپاه واکنش نشان دادند.

در این جلسه لاریجانی در واکنشی قاطعانه به اقدام آمریکا علیه سپاه گفت: رفتار ننگین رژیم آمریکا در این روزها که با وقاحت و پُررویی سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی اعلام کرد نشانگر عمق کینه‌ورزی، جهالت و سفاهت این رژیم است.

همچنین با امضای بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا تدوین شد که متن کامل آن را میتوانید اینجا بخوانید .

در همین رابطه علی مطهری اعلام سپاه به عنوان گروه تروریستی را آخرین حربه آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت که طرح دو فوریتی حمایت از سپاه امروز در مجلس مطرح و تصویب خواهد شد. وی افزود: آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی کردند زیرا سپاه سازمانی محبوب بین مردم ایران و منطقه است و وقتی آن را تروریست می‌خوانند ضعف خود را نشان می‌دهند.

واکنش‌ها به اقدام آمریکا علیه سپاه

حاجی‌دلیگانی: اقدام آمریکایی‌ها در شرایط امروز، حماقت است

لاهوتی: دنیا جنایات آمریکایی‌ها را فراموش نخواهد کرد

جعفرزاده: ملت تا آخرین قطره خون خود پشت سپاه می‌ایستد

وکیلی: انرژی نیروهای نظام صرف سازندگی شود نه حصر یکدیگر

حضرتی: آمریکا هیچ وقت نتوانسته به تحلیل درست درباره ملت ایران برسد

سالک: تا انقلاب هست سپاه نیز خواهد بود

کریمی‌قدوسی خطاب به ترامپ: منتظر استقبال از تابوت تروریست‌های آمریکایی باش

دهقانی: سپاه امروز همانند خاری در چشم آمریکاست

***

همچنین سید حسین نقوی حسینی از تهیه دو طرح دو فوریتی و سه فوریتی برای اقدام مقابله به مثل با رفتار خصمانه آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری هم با اشاره به انتقادات ایشان نسبت به علمکرد مجلس شورای اسلامی در قبال آمریکا عنوان کردند که تصمیمات قانونی درخور شأن ملت انقلابی ایران را خواهند گرفت.

تعداد زیادی از نمایندگان مجلس نیز در گفت و گو با ایسنا نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان دادند که میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

محمود صادقی: مجلس، یکپارچه پشتیبان سپاه خواهد بود

عارف: در برابر دسیسه‌های آمریکا از نیروهای مسلح کشورمان حمایت می‌کنیم

بروجردی: آمریکایی‌ها باید عواقب اشتباهشان را تحمل کنند

کوهکن:مجلس از حیثیت سپاه دفاع می‌کند

وکیلی: قراردادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اقدامی از جنس تحریم‌هاست

نجفی: اقدام آمریکا علیه سپاه خلاف مقررات و حقوق بین‌الملل است

سروش: تروریست دانستن سپاه، دمیدن آشکار آمریکا در شیپور جنگ است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: اقدام آمریکا علیه سپاه، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت بین‌المللی است

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به قرار گرفتن سپاه پاسداران، نیروی دفاعی ملت ایران در لیست گروه‌های تروریستی توسط رییس‌جمهور آمریکا اعلام انزجار شدید کردند.

در جلسه علنی امروز مجلس همچنین طرح تعویق آزمون‌های سراسری سال ۹۸ به دلیل وقوع سیل با امضای ۱۲۵ نماینده تقدیم هیات رییسه مجلس شد.

در ادامه این جلسه با ۱۳۵ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر، مجلس در مصوبه‌ای سازمان خصوصی‌سازی را مکلف به رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها کردند.

همچنین حمیدرضا فولادگر در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با موضوع رونق تولید با تاکید بر این که رونق گرفتن بازار تولید سبب ایجاد اشتغال و برون رفت از رکود تورمی می‌شود گفت: با بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید می‌توان در راستای رونق تولید گام برداشت. امروز به اندازه کافی قوانین وجود دارد ما باید به سمت اصلاح ساختارها برویم. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تاکید کرد: بهترین راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تحقق رونق تولید است.

نمایندگان تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز را نیز تصویب کردند که بعد از آن رئیس جلسه اعلام کرد که این موضوع با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی ادغام می‌شود.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم  از برگزاری جلسه فوق‌العاده این فراکسیون برای بررسی ابعاد سیل اخیر در کشور خبر داد.

همچنین حسن کامران، نماینده اصفهان در تذکری بر لزوم اجرایی شدن قوانین ایثارگران درباره‌ همسران جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان تاکید کرد.

در پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جایگاه هیات رییسه و پشت تریبون مجلس شورای اسلامی ایستادند و با لباس سپاه عکس دسته جمعی انداختند.

در حاشیه این جلسه همچنین نمایشگاه عکسی از خسارات وارده ناشی از سیل اخیر لرستان در روستاهای شهرستان الیگودرز به معرض دید گذاشته شد.

این گزارش در حال تکمیل است...

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر