سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۹۷۲
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به افزایش پوره‌های ملخ در برخی روستاهای این شهرستان، کشاورزان نسبت به برداشت محصولات مزارع زیرکشت تسریع کنند.

به گزارش فکرشهر، امان الله حیدری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: به منظور کنترل و مبارزه با پوره های ملخ، سم پاشی در دستور کار قرارگرفته که در صورت برداشت نشدن بموقع محصولات، احتمال خطر جدی وجود دارد.

وی اظهارداشت: از زمان آغاز برداشت گندم و جو تاکنون حدود 40 درصد از زمین های کشاورزی برداشت شده است و تا اوایل خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: باتوجه به بارندگی های مناسب در فصل زراعی جاری ، 40 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم و جو رفته و پیش بینی می شود به 40 هزار تن برداشت شود.

وی بیان کرد: به منظورتسریع در تحویل محصولات کشاورزان، با تلاش مسئولان و همکاری شرکت غله استان مرکز خرید گندم در روستای مال قاید این شهرستان بتازگی راه‌اندازی شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که زمین های کشاورزی در این منطقه بدلیل نبود منابع آب بصورت دیم کشت می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر