سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۹۷۳
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: باتوجه به وفورحشره کک در برخی روستاهای این شهرستان سمپاشی این مناطق ضروری است.

به گزارش فکرشهر، محمد بازیاری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: درپی گزارش شورای اسلامی روستای شول مبنی بر وجود حشره ای ناشناس دراین روستا و روستاهای بهمنیاری و قمر، کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان و دامپزشکی دراین مناطق حضور یافته و با بررسی های

به عمل آمده وفورحشره کک که باعث گزش و خارش اهالی و دامداران و آزار و اذیت آنان شده بود، تائید شد.

وی اظهارداشت: به منظور مبارزه با این حشره باید جلسه ای با دامداران و اهالی روستاها در اسرع وقت برگزار و ضمن تامین هزینه سمپاشی با کمک خود دامداران یا از بودجه دهیاری و شورا وسایر منابع به سمپاشی آغل دام ها و منزل محل سکونت اهالی درگیر اقدام شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه یکی از راه های انتقال این حشره خرید و فروش دام و علوفه از سایر نقاط آلوده است، به دامداران آموزش و تاکید شود از خرید و فروش دام آلوده خودداری کنند.

بازیاری بیان کرد: شبکه بهداشت ودرمان برای معرفی شرکت های دارای مجوز سمپاشی و آموزش های لازم آمادگی دارد.

کک ها حشراتی از راسته سیفوننپترا هستند که کوچک، بدون بال، خونخوار و حرکت های جهشی دارند. 

کک ها بیشتر از پستانداران و گاهی از پرندگان خونخواری می کنند و بطورکلی از 3000 گونه کک فقط 12 گونه به انسان حمله می کنند. 

مهمترین گونه های کک، گونه جوندگان و انسان است که 48 ساعت پس از اولین خونخواری، جفت گیری کرده و به تولید تخم می پردازند. 

کک ها نسبت به سرما حساسند و در زمستان قادر به تحمل سرمای هوای بیرون از منزل نیستند و در ساختمان هایی که هوای گرم و مرطوب و غذای کافی وجود دارد به سر می برند.

اگر کک در منازل پیدا شود به آسانی از بین نخواهد رفت و با تولید مثل بسیار سریعی که دارد می تواند موجب دردسر شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر