دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هر چند دغدغه ها فراوان است​ ولی اگر بتوان در این نشست، تنها وضعیت و سرانجام تیم هندبال «ستارگان دشتستان» را هم به نتیجه ای رساند، خوب است/ حضور در انتخابات و این که مردم دوباره چقدر به لیست ها اعتماد خواهند کرد، یک دغدغه اصلی است/ حضور در این جلسه من را ترغیب خواهد کرد و قول می دهم که پیگیر خوبی باشم/ از قول من تیتر بفرمایید که مشارکت در انتخابات در ایران، امسال، بیشتر از ادوار قبل خواهد بود/ انتظارم از همه رسانه ها این است که به توسعه استان و شهرستان کمک کنید/ اگر در بخشی ناکارآمدی اقتصادی باشد، توانمندی سیاسی می تواند آن را جبران کند...
کد خبر: ۵۵۰۵۱
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

فکرشهر ـ الهام راسخی: معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر که به همراه مدیرکل سیاسی استانداری، روز دوشنبه ـ 9 اردیبهشت ماه 98 ـ میهمان دفتر «فکرشهر» بودند، در نشستی صمیمی با مدیرمسوول این رسانه، پیرامون برخی موضوعات به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

هر چند دغدغه ها فراوان است​ ولی اگر بتوان در این نشست، تنها وضعیت و سرانجام تیم هندبال «ستارگان دشتستان» را هم به نتیجه ای رساند، خوب است

نرگس محمدزاده فرد در این نشست گفت: همینطور که در سال های حضورمان در عرصه رسانه کشور و استان نشان داده ایم و البته از نام نشریه هم پیداست، «فکرشهر» و «به فکرشهر» هستیم و در همین راستا فعالیتمان را شروع کرده ایم و ادامه داده ایم؛ این که بتوانیم فکرشهر و به فکر شهر باشیم و همه با هم و در کنار هم بتوانیم در راستای پیشرفت جامعه در همه عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، محیط زیست و همه شاخه های دیگر همکاری و همراهی داشته باشم و به همین دلیل من خیلی به بحث رسانه ورود نمی کنم.

صاحب امتیاز و مدیرمسوول هفته نامه «به فکرشهر» و پایگاه خبری تحلیلی «فکرشهر» ادامه داد: هر چند دغدغه ها فراوان است ولی حضور شما موقعیتی است که ما می خواهیم برای یک موضوع خاص از آن استفاده کنیم؛ آن هم وضعیت و سرانجام تیم هندبال «ستارگان دشتستان» است که در حال حاضر نماینده استان در لیگ برتر هستند و سرمربی این تیم هم اینجا حضور دارند و اگر بتوان در این نشست، همین یک مورد را هم به نتیجه ای رساند، خوب است.

وی توضیح داد: در چند ماهی که مسابقات هندبال برگزار می شد، با وجودی که خود من در منطقه نبودم، ولی از طریق رسانه ها و فضای مجازی پیگیری می کردم و می دیدم که چه شور و نشاط و امیدی ایجاد شده بود و حتی در بازی فینال، نصف بیشتر جمعیت حاضر در سالن، خانم ها بودند و نزدیک به هزار نفر هم چون سالن پر شده بود، مجبور شدند برگردند. 

محمدزاده فرد با تاکید بر نشاطی که با وجود این وضعیت اقتصادی و مشکلاتی که جامعه را گرفتار کرده، به واسطه تیم ستارگان دشتستان در شهرستان ایجاد شده بود، افزود: می بینیم که هندبال دشتستان و تیم ستارگان می تواند نشاط را برای جامعه و نه تنها شهرستان، بلکه برای کل استان و حتی رشته های تیمی دیگر و هندبال کل استان ایجاد کند و جا دارد که مورد توجه و حمایت بیشتری قرار گیرد؛ آن هم در شرایطی که هزینه بالایی نمی خواهد و با یک میلیارد تومان که در این استان، اصلا پولی نیست، می توان هم تیم را در لیگ برتر نگه داشت و هم شور و نشاط و همکاری در جامعه ایجاد کرد.

حضور در انتخابات و این که مردم دوباره چقدر به لیست ها اعتماد خواهند کرد، یک دغدغه اصلی است

نرگس محمدزاده فرد در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع انتخابات و تحزب در کشور ورود کرد و گفت: در دو انتخابات قبلی با ارایه لیست های انتخاباتی و فعالیت هایی که انجام شده بود، کشور تا حدودی به سمت تحزب و فعالیت های حزبی و جناحی و جریانی پیش رفته بود، ولی با توجه به وضعیت حال حاضر کشور و عملکردی که لیست امید در کشور داشته، من تصور می کنم در کل کشور، مشارکت کاهش داشته باشد؛ هر چند به دلیل مسایل قوم و خویش و طایفه گرایی و مباحث مالی و اقتصادی، در استان بوشهر و دشتستان، مشارکت با چند درصد کم تر یا بیشتر، در حد دوره های قبلی خواهد بود ولی در بحث کلان، اگر این روند ادامه داشته باشد، حضور در انتخابات و این که مردم دوباره چقدر به لیست ها اعتماد خواهند کرد، یک دغدغه اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آن چه تیم هندبال را دلسرد کرده است

سرمربی تیم هندبال «ستارگان دشتستان» نیز درباره تیم خود توضیح داد: من امروز نباید اینجا می بودم؛ باید تهران و در جلسه رییس فدراسیون هندبال با مدیران باشگاه هایی که در لیگ برتر هستند، حضور می یافتم و در خصوص نحوه برگزاری لیگ برتر هم اندیشی می کردیم ولی ما کمی دلسردیم و اذیت شده ایم؛ هم از مجموعه استان و هم مجموعه شهری. 

رضا عباسی ادامه داد: نمی گوییم گله مندیم ولی احساس می کنیم آن جور که باید و شاید، ستارگان با کار ارزشمندی که انجام داده، دیده نشده؛ همه استان از صعود شاهین بوشهر به لیگ برتر خوشحال شدند و ما هم ورزشی هستیم و به تبع آن خوشحال شدیم ولی زمانی که می بینیم شاهین که صعود می کند، حمایت استانی می شود و حتی دیروز مدیرکل ورزش، بازدید از استادیوم ورزشی داشته اند برای رفع نواقص برای حضور شاهین در لیگ برتر در حالی که امسال را هنوز تمام نکرده ایم و تنها سه ماه به شروع مسابقات ما ـ هندبال ـ در لیگ برتر مانده و ما حتی کوچک ترین امکانات سخت افزاری را هم برای بازی نداریم و کوچک ترین جلسه ای هم برای این مساله گرفته نشده؛ دلسرد می شویم.

وی گفت: حضور شاهین در لیگ برتر و تنها برای بقایش در لیگ برتر، هزینه 20 تا 30 میلیاردی دارد و یک سی ام این هزینه، هزینه بقای ستارگان در لیگ برتر است. ما در حوزه جنوب استان، پارس جنوبی جم را داریم و در مرکز استان، شاهین شهرداری را داریم و در دشتستان هم تنها ستارگان را داریم. فکر می کنم با یک درایت می توان کار را انجام داد. مدیریت و تیم داری در این سطح، از عهده یک جوان خارج است. هزینه یک میلیاردی که مورد نیاز ماست، شاید پول یک بازیکن فوتبال هم نباشد و این یک نگاه استانی را می طلبد و ما با این تیم که بیشتر بازی هایش پخش زنده هم می شود، می توانیم استان را نشان دهیم.

عباسی افزود: مردم این شهر هندبال را خیلی دوست دارند؛ مشارکت اجتماعی برای این تیم به حدی است که ما برای آماده سازی سالن برای مسابقات، از همکاری مردم استفاده کردیم. عده ای از مردم به مدت 48 ساعت در سالن کار می کردند تا سالن مهیای انجام مسابقات شود. حتی در بازی آخر که صعودمان به لیگ برتر بود، در سالن 800 نفری، 2500 نفر حضور داشتند و حدود 2000 نفر هم نتوانستند به سالن وارد شوند و برگشتند. چه چیزی بهتر از ورزش می تواند یک الگوی فرهنگی، ورزشی، اجتماعی باشد و جوانان ما را به این سمت سوق دهد و آن ها را از معضلات اجتماعی دور کند؟

وی ادامه داد: این تیم در حالی صعود کرده که ما در دشتستان، تنها یک سالن داریم که آن هم سالن امام است و دچار مشکلات بسیاری است، و سال گذشته در حین برگزاری مسابقات، باران می بارید و از سقف سالن آب چکه می کرد و بازی متوقف می شد تا زمین خشک شود و بازی ادامه پیدا کند و شنیده ایم که الان خیلی بدتر هم شده و به بررسی بیشتر نیاز دارد.

سرمربی تیم هندبال ستارگان دشتستان که به لیگ برتر صعود کرده، اضافه کرد: این تیم وقتی ندارد و شاید در شهر ما هم توان حمایت از این تیم نیست؛ می طلبد که نگاهی استانی به این قضیه شود و راهکاری اندیشیده شود تا این امتیاز از دست نرود. با این که این تیم حتی پتانسیل سهمیه آسیایی دارد ولی نظر ما این است که این تیم حفظ شود و کم کم جای خود را پیدا کند و بتوانیم خدمتی به شهر و استان بکنیم.

رضا عباسی با اشاره به ملی پوشان دشتستانی تیم هندبال، استعدادهایشان، اکادمی هندبال، هزینه 300 میلیون تومانی برای صعود به لیگ برتر در حالی که دیگران حدود یک میلیارد هزینه کرده اند، چک سفد امضای بازیکنان، بازیکن سازی هندبال دشتستان و عدم پرداخت بخشی از مطالبات این تیم در فصل گذشته، به موضوع جوان بودن تیم و حتی مدیر عاملش هم اشاره کرد و گفت: ما به عنوان جوان ترها معمولا دوست داریم کار مثبتی که انجام می دهیم، این کارها ذره ای دیده شود و ارزش گذاری شود. شعار دولت هم که حمایت از جوانان است ولی در شهرستان هم می بینیم در حالی که هفته گذشته در دو مرحله از جوانان برتر شهرستان توسط اداره ورزش تجلیل شد؛ هم در دفتر امام جمعه محترم و هم در دفتر سرپرست فرماندار؛ یک نفر هم از ستارگان نبود. شاید بزرگ ترین کاری که سال گذشته در حوزه ورزش در این شهرستان انجام شده، همین تیم بوده و... این چیزها را که آدم می بیند، دلسرد می شود.

انتظارم از همه رسانه ها این است که به توسعه استان و شهرستان کمک کنید/ اگر در بخشی ناکارآمدی اقتصادی باشد، توانمندی سیاسی می تواند آن را جبران کند

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر نیز گفت: انتظار داشتم در این نشست بیشتر از رسانه بشنوم. یقین دارم جامعه ای توسعه یافته است که رسانه توسعه یافته ای را داشته باشد؛ هر قدر رسانه امان را حرفه ای تر کنیم، یقینا به توسعه استان و شهرستان و در غایت به توسعه ملی کمک کرده ایم و انتظارم از همه رسانه ها این است که به توسعه استان و شهرستان کمک کنید چرا که الان با وجود رسانه های دیجیتال و آنلاین، حتی مرزهای ملی هم در نوردیده شده و امروز، رسانه شما در کشورهای دیگر هم قابل دریافت است.

مجید خورشیدی ادامه داد: در سال انتخابات هستیم، به عنوان مسوول انتخابات استان، خواهشم از رسانه ها این است که مردم را همانطور که در این سال ها مشارکت آگاهانه داشتند، ترغیب به مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات آتی کنند چرا که در سایه مجلسی توانمند و آگاه است که ان شااله کشور می تواند مشکلات خودش را حل کند. ویژگی امسال این است که در ادامه سال گذشته، مقداری مشکلات اقتصادی بوده که امیدوارم کشور بتواند این مسایل را پشت سر بگذارد و همین مسایل اقتصادی مقداری بر مسایل اجتماعی و سیاسی سایه افکنده و نقش رسانه در این جا پر رنگ تر می شود و امیدوارم سعی کنیم که توازن به نفع اجتماع، سیاست و اقتصاد را برقرار شود چرا که حتی اگر در بخشی ناکارآمدی اقتصادی هم وجود داشته باشد، توانمندی سیاسی می تواند بخشی از این ناکارآمدی را جبران کند و اگر مجلسی کارآمدتر داشته باشیم، یقینا اقتصادی پویا تر را هم شاهد خواهیم بود. به همین دلیل دست نیاز به سمت رسانه ها دراز می کنم برای این که ان شااله نقش فعال رسانه ها را در بعد انتخابات هم داشته باشیم.

وی گفت: از باب رساندن پیام مردم به خادمانشان هم فکر می کنم نقش رسانه پر رنگ است؛ همین مسایلی که فرمودید، ورزش استان؛ و از نگاه من اگر تیمی به لیگ برتر رفته، باید گفت ورزش ملی کشور چرا که از یک شهر و شهرستان و استان هم خارج شده؛ رساندن این پیام ها به درستی و آنچنان که هست واقعیت ها را منعکس کردن، کار بدیهی هر رسانه ای است که می خواهد کار حرفه ای اش را انجام دهد و از این باب هم فکر می کنم رسانه می تواند مسوولین استان را بهتر کمک کند و در این بخش هم امیدوارم که رسانه های هم چاپی و هم دیجیتال، بتوانند مسوولین را در کمک رسانی بهتر، کمک کنند.

حضور در این جلسه من را ترغیب خواهد کرد و قول می دهم که پیگیر خوبی باشم

خورشیدی توضیح داد: در باب مسایل اجتماعی که ورزش هم جزوی از آن هاست و در حیطه مسوولیت های من است، از ابتدای حضورم در استان و با عنایت ویژه استاندار محترم استان، آقای گراوند، حمایت خوبی از ورزش استان به عمل آمده و در بعضی جاها، حتی می توانم بگویم بعضا مورد کم توجهی قرار گرفته بود یا در بوته فراموشی قرار داشت، در دوره اخیر مورد عنایت خاص قرار دارد. فضاهای ورزشی در حال بهبود و سرانه ورزشی در حال افزایش است اما جامعه بشری نقص دارد و در هر چه مصنوع بشر است هم نقص و کمبود حتما هست و تمام تلاشمان این است که بتوانیم این نقص ها را بیشتر و بهتر رفع کنیم.

وی گفت: در مورد تیم هم که فرمودید، حتما مورد پیگیری قرار خواهم داد. همین که توانستم حضور هم پیدا کنم و دغدغه های شما را بشنوم، من را ترغیب خواهد کرد و وظیفه خودم می دانم چه در مورد این تیم و چه در مورد هر تیم دیگری که کم تر شنیده می شود، ان شااله سعی کنم پیگیری بیشتری انجام دهم. من حتما قول می دهم که برگردم، پیگیری بیشتری را انجام خواهم داد، بیش از گذشته و این را وظیفه خودم می دانم. آقای بهروزیان فر هم هر وقت درخواست شده، کمک کرده اند.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری بوشهر خطاب به سرمربی تیم هندبال ستارگان دشتستان نیز گفت: به عنوان یک شهروند این را عرض کنم که ورزش باید به دنبال برندسازی و تجاری شدن باشد و پیشنهادم است که با استفاده از برندتان، بازیکن سازی انجام دهید تا بتوانید کار اقتصادی تیم تان را پیش ببرید و من هم این ها را به عنوان وظیفه شهروندی گفتم و به عنوان مسوولیت، وظیفه ام است چرا که ورزش در حیطه اجتماعی است که مسوولش در استان، من هستم و پیگیری می کنم.

وی این را هم اضافه کرد که «بدترین رویه معمول این است که مسوول بگوید من انجام می دهم، مسوول باید بگوید من پیگیری می کنم، چون موضوع، بین بخشی است و همه اش در حوزه اختیارات یک مسوول نیست ولی قول می دهم که پیگیر خوبی باشم. حتی اگر من هم قول اجرا دادم، شما نپپذیرید».

از قول من تیتر بفرمایید که مشارکت در انتخابات در ایران، امسال، بیشتر از ادوار قبل خواهد بود

مجید خورشیدی با اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی نیز اظهار داشت: جوامع رو به پیشرفت هستند و مسیر انسان رو به جلو است؛ جوامعی که عقبگرد کرده باشند، در مسیر توسعه نیستند؛ من مشارکت را امری رو به رشد و توسعه می بینم. مشارکت نشانه توسعه آن جامعه است. من باور دارم امسال، مشارکت ما در استان و در کشور بیش از ادوار گذشته خواهد بود چرا که تجارب انباشت شده بیشتری داریم. در تجربه شخصیمان نیز این را داریم که اگر شکست بخوریم، این نیست که در خانه بمانیم، بلکه مسیرمان را اصلاح می کنیم. از قول من تیتر بفرمایید که مشارکت در ایران امسال، بیشتر از ادوار قبل خواهد بود و یقین دارم که چنین خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر