سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان بوشهر گفت: در جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان بوشهر پنج اثر برگزیده شناخته شد که در آینده به جشنواره کشوری اعزام خواهند شد.\r\n
کد خبر: ۵۵۵
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۸

فکرشهر: دبیر چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان بوشهر گفت: در جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان بوشهر پنج اثر برگزیده شناخته شد که در آینده به جشنواره کشوری اعزام خواهند شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، احمد موحد، ظهر امروز در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس که با حضور مسئولان استانی، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و هنرمندان ادب دوست در سینما کانون بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: امروز ایران با توانمندی دانشمندان کشورمان به عنوان یک ابر قدرت اتمی در منطقه و جهان مطرح است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در ادامه افزود: فرهنگ دینی و دفاع مقدس می‌تواند در تربیت فرزندان مانور مدیریت جامعه و خیلی از سیاست‌گذاری‌ها موثر است و مشکل اصلی ما دور شدن از این فرهنگ است.

وی اضافه کرد: سیره، روش و منش امام و شهدا بهترین الگو برای جامعه اسلامی کشورمان است.

موحد با اشاره به اینکه جنگ برای ما یک گنج بود، گفت: استان بوشهر در تاریخ سراسر ایثار، مجاهدت و حماسه دفاع مقدس، تاکنون 2 هزار و 18 نفر شهید، 443 نفر آزاده و بیش از 6 هزار نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی و نظام کرده است.

دبیر چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: در این جشنواره 159 اثر از 105 نفر که به رشته تحریر در آمده و به دبیرخانه استانی رسید که بعد از داوری به عمل آمده از آثار، تعداد 5 اثر برگزیده این دوره از جشنواره شناخته شد که در آینده به جشنواره کشوری اعزام خواهند شد.

موحد افزود: از تمامی ادارات و اشخاصی که به هر نحوه با ما مشارکت و همکاری داشتند، کمال سپاس و تشکر را دارم ضمن اینکه تاکنون با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر 17 عنوان کتاب تالیف و یک آلبوم تصاویر «هشت فصل عشق» منتشر شده است.

در این آیین معصومه شهریاری و طاهره خلیلی، قسمتی از اثر خود در چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس را برای حاضرین دکلمه وار قرائت کردند.

از پنج برگزیده چهارمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان  بوشهر مهرنوش باشی، طاهره خلیلی، معصومه شهریاری، یعقوب مقاتلی و رضا دوان علامه زاده تجلیل شد و از جلد اول کتاب «منزل به منزل» به نویسندگی و تالیف فرزانه دهقانی با محتوای دیدار با مادران و همسران شهدا و زنان ایثارگر استان با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در یک هزار تیراژ و با قیمت 12 هزار تومان که توسط انتشارات دریانورد منتشر شده بود، در سینما کانون بوشهر رونمایی شد. /ص

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر