چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۳۰۳
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۲

فکرشهر:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر گفت: شش‌هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش سامانه نوین آبیاری قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی منوچهری ظهر یکشنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه و تقویت شبکه‌های نوین آبیاری در استان بوشهر را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: سهمیه ابلاغی امسال استان بوشهر برای اجرای سیستم آبیاری نوین سه هزار و ۵۴۰ هکتار است که در مجموع شش هزار هکتار اراضی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار خواهند گرفت.

توسعه گلخانه‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از توسعه گلخانه‌ها به عنوان یکی از برنامه‌های مهم استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته به مساحت ۱۰۳ هکتار طرح گلخانه‌ای افتتاح شد و امسال ۳۰۰ هکتار طرح گلخانه‌ای در استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین اولویت‌های بخش کشاورزی استان بوشهر می‌توان به توسعه اراضی گلخانه‌ای، آبیاری نوین و تحت فشار، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، گیاهان دارویی و طرح تحول آبیاری نوین در نخلستان‌ها اشاره کرد.

توسعه پرورش ماهی در قفس

منوچهری از اجرای طرح پروژه پرورش ماهی در قفس به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال اشاره کرد و افزود: سال گذشته در استان بوشهر چهار تن ماهی پرورشی تولید شد که دو هزار و ۸۰۰ تن در دریا و هزار و ۲۰۰ تن در استخرهای ساحلی تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: پروژه پرورش ماهی در قفس در دریا امسال به ظرفیت ۱۰ هزار تن اجرا می‌شود که نیازمند ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

افزایش تولید میگو

وی به روند افزایش میگوی پرورشی در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور در این استان تولید می‌شود که طرح‌های توسعه‌ای پرورش میگو در دست اجرا است.

منوچهری از اجرای سه سایت به مساحت سه هزار و ۵۰۰ هکتار و دو سایت ۸۰۰ هکتاری برای اجرای پرورش میگو خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پرورشی استان، ۲۷ هزار تن میگو تولید شود.

افزایش ۸۰۰ درصدی تولید گندم

وی از افزایش ۸۰۰ درصدی تولید گندم در استان خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته میزان تولید گندم استان ۱۶ هزار تن بود که امسال به حدود ۱۴۰ هزار تن رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر