سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۲۵
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی استان بوشهر گفت: ملخ ها به عنوان مهمترین مهمانان ناخوانده تاکنون به 600 هکتار از زمین های کشاورزی این استان بین 15 تا 20 درصد خسارت وارد کردند.

به گزارش فکرشهر، خسروعمرانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان زمین های خسارت دیده ۲۰۰ هکتار مزارع و ۴۰۰ هکتار را باغ است که به صورت پراکنده دچار خسارت شده است.

وی بیان کرد: از ۳۱ فروردین همزمان با آغاز مرحله دوم مبارزه با هجوم ملخ ها تاکنون در سطح ۸۸ هزار هکتار مبارزه با این آفت در استان بوشهر انجام شده است.

عمرانی اظهار داشت: علاوه بر مناطق آلوده شامل شهرستان های دیلم، گناوه، دشتی، دیر، تنگستان، دشتستان این آفت به بخش محدودی از شهرستان جم و مناطقی از جمله بوشکان، ارم، کلمه در دشتستان و دشت پلنگ در دشتی نیز سرایت کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورز ی استان بوشهر گفت: تاکنون برای این میزان مبارزه ۵۰ تن سم مصرف شده و ۱۵۰ گروه سمپاش و ۳۶ گروه ردیاب در استان فعال هستند.

وی یادآور شد: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر تا پایان تیرماه ادامه دارد و منتظر ورود گروه جدید این آفت ها هستیم.

عمرانی گفت: تاکنون از اعتبارات ملی ۱۰ میلیارد ریال و استانی ۱۸ میلیارد ریال به مبارزه با ملخ تخصیص یافته است و علاوه براین از این همکاری دستگاه های اجرایی در تجهیز فرودگاه و تامین نیروی کار نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ملخ ها بالغ شده و عملیات مبارزه به صورت شبانه باید انجام شود، ورود ملخ ها به مناطق جدید و همجواری آنها با باغ ها و نخیلات از مهمترین مشکلات و نگرانی های در بخش مبارزه با این آفت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر