دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۲۷۳
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: بخشدارسعداباد خواستار بهینه سازی الگوی مصرف آب شرب و شناسایی انشعابات غیرمجاز در سطح روستاهای بخش شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بخشداری سعدآباد، محمد مهدی مشایخی بخشدارسعدآباد به منظور بررسی مدیریت آب شرب روستاها به اتفاق داریوش کرمپور رئیس آبفار شهرستان دشتستان در یک بازدید میدانی از خط آبرسانی میلک و روستاهایی که از این خط تغذیه می کنند بازدید و از میزان آبرسانی و سهمیه هر روستا اطلاعات لازم را جهت مدیریت بهتر و عدالت در توزیع دریافت کردند.

مشایخی در جلسه ای مشترک با حضور رئیس آبفار دشتستان، حسین میر شکاری رئیس اداره گاز شهرستان، منصورفرخ سر بست و انگالی روسای آبفار و اداره گازبخش سعدآباد، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش منطقه سعدآباد تشکیل داد.

در این جلسه مشایخی پس از شنیدن صحبت های روسای شوراها و دهیاران نسبت به نحوه آبرسانی و مشکلات موجود از جمله افت فشار، ترمیم و یا تعویض بخشهایی از شبکه انتقال درون روستایی و ایجاد حوزچه جهت عدالت در توزیع در بعضی از روستاها تمام دهیاران رضایت خود را در زمینه تخصیص آب و حداقل زمان نوبت بندی جهت توزیع در کمترین زمان ممکن نسبت به سال گذشته اعلام کردند.

وی خواستار استفاده بهینه، عدالت در توزیع، شناسایی مشترکین غیر مجاز و برخورد مناسب و قانونی با آنها، تعویض و ترمیم بخشهایی از شبکه درون روستایی که باعث افت فشار و یا هدر رفت آب می شود و در نهایت نظارت مستمر دهیاران با همکاری اعضای شوراها و پیگیری مشکلات در این خصوص شد.

وی در ادامه جلسه با توجه به آسان بودن گاز در مصارف خانگی و توزیع گاز در اکثر روستاهای بخش سعدآباد، از دهیاران خواست نسبت به ترویج فرهنگ مصرف گاز و ترغیب مردم جهت انشعاب گاز اقدام کنند و ادامه داد: با توجه به مصوبه وزارت نفت نسبت به عدم تخصیص نفت سفید جهت مصارف خانگی در روستاهای دارای گاز در سال جاری ، تا قبل از آغاز فصل پاییز و زمستان اقدام کنند.

حسین میرشکاری رئیس اداره گاز شهرستان دشتستان نیز با ذکر آمار و ارقام روستاهای داری گفت: در بخش سعدآباد فقط دو روستا فاقد گاز هستند که با تلاش همکارانمان در سال جاری این روستاها به جمع روستاهای دارای گاز می پیوندند و عملا پرونده روستاهای بخش سعدآباد بسته خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با رایزنی با بانک ها بتواند تسهیلاتی در اختیار خانوارهایی که به دلیل عدم بضاعت مالی تا کنون اقدام به انشعاب نکرده اند  قرار بدهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر