سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۳۰۱
جمعه ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: برخی از دانش آموزان با تصور اینکه این مواد به واسطه گیاهی بودنشان موجب هوش زیاد و شادابی فرد می‌شود، از این ماده «مخدر گل» یا «ماری جوانا» برای هدیه به دوستان خود در مدارس استفاده می‌کنند.

به گزارش فکرشهر، ارسطو ترکمان‌منش در نشست خبری سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار با اصحاب رسانه در بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مربوطه، 21 تن و 656 کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به متلاشی شدن 52 باند بزرگ مواد مخدر سال گذشته، تصریح کرد: در سال‌های اخیر قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر روی به دریایی آورده‌اند و کشورهای حوزه خلیج فارس مقصد اول قاچاق مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول سال جاری چهار هزار و 300 کیلوگرم در استان کشف شده است، بیان کرد: در همین راستا 10 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی و تعداد 646 نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در استان بوشهر دستگیر شده‌اند.

ترکمان‌منش با اشاره به توقیف 46 میلیون و 700 هزار عدد قرص روانگردان در پوشش‌های مختلف توسط سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: مقصد این قرص‌های روانگردان مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با نگرانی از افزایش ماده «مخدر گل» یا «ماری جوانا» در بین مدارس، گفت: برخی از دانش آموزان با تصور اینکه این مواد به واسطه گیاهی بودنشان موجب هوش زیاد و شادابی فرد می‌شود، از این ماده «مخدر گل» یا «ماری جوانا» برای هدیه به دوستان خود در مدارس استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری 200 برنامه‌ در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر، ابراز کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در معابر عموم، پارک‌ها و بویژه محلات آلوده به مواد مخدر، تئاترهای خیابانی، پخش 60 برنامه گفتگو محور از صداوسیما، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام روحانیون به نقاط مختلف استان از جمله برنامه‌های این نهاد در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر است.

ترکمان‌منش از وجود 56 مرکز ترک و درمان اعتیاد در استان بوشهر خبر داد و گفت: پس از گذشت دوره 20 روزه در کمپ ترک اعتیاد، معتادین به آموزشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و متناسب با نیاز روز دوره می‌بینند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه شرایط اشتغال را برای بهبود یافتگان آماده خواهیم کرد، گفت: در سال گذشته نیز از سوی دولت، به 30 نفر از بهبود یافتگان هم‌استانی مبلغ 300 میلیون ریال جهت اشتغال اعطاء شد.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر