دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۲۳۳
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به نقش پارس جنوبی در تامین گاز کشور گفت: ۷۰ درصد گاز مورد نیاز کشور در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید پیروز موسوی در نشست با کارشناسان و مشاوران فنی طرح راه‌اندازی مرکز آموزش HSE  ‏با بیان اینکه منطقه ویژه پارس به دلیل وجود صنایع عظیم پالایشگاهی و پتروشیمی موجود در آن به عنوان پایتخت انرژی کشور معرفی شده است افزود: پارس جنوبی به تنهایی ۷۰ درصد گاز کشور را تامین می‌کند و خوشبختانه در حاضر در تولید گاز و همچنین ارزش افزوده حاصل از صنایع پتروشیمی در نقطه مطلوبی قرار داریم.

وی با بیان اینکه رعایت و حفـظ الزامات بهداشت، ایمنی و حفظ محیط زیست (HSE) از اصول توسعه پایدار کشور‌ها است اضافه کرد: هدف نهایی راه‌اندازی مرکز آموزش HSE، استمرار تولید و حفظ سلامت و زندگی کارکنان شاغل در صنایع نفت و گاز منطقه است که این امر در نهایت منجر به کاهش هزینه تولید و بهره‌وری بیشتر خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس از راه‌اندازی بزرگترین مرکز آموزش HSE در این منطقه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: راهبرد ما امنیت‏، استمرار و پایداری در تولید و تامین گاز کشور است و لازم است پس از راه‌اندازی این مرکز بر اساس یک برنامه منظم سالانه به همه کارکنان شرکت‌ها آموزش‌های لازم در زمینه HSE ارائه شود.

وی تصریح کرد: ارتقای دانش و توانمندی کارکنان در نحوه رویارویی با حوادث و استفاده از تجهیزات ایمنی نقش مهمی در کاهش هزینه‌های تولید خواهد داشت، زیرا در غیر این صورت خسارات و صدمات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل می‌شود.

بزرگترین مرکز آموزش HSE با محوریت زمین آتش ماژول‌های فرایندی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در زمینی به مساحت ۸ هکتار در منطقه ویژه پارس راه اندازی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر