سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۴۵۳
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۱۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند.

 به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح دوشنبه در نشست چند جانبه که با مشارکت سپاه و بسیج استان، حوزه علمیه، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره) بانک مهر اقتصاد و کمیته امداد در خصوص هماهنگی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات نیازمندان مناطق محروم و مرزی استان برگزار شد اظهار داشت: توجه جدی به مشکلات مددجویان ساکن در مناطق محروم و مرزی یکی از برنامه های هدفمند کمیته امداد استان است که در سال جاری با همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها به شکل ویژه تری دنبال می شود.

لطفی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار خانوار مددجوی استان در مناطق محروم و مرزی سکونت دارند گفت:  این تعداد مددجو ۳۷ درصد از کل جمعیت مددجویی استان را تشکیل می دهند که در طول سال از خدمات خوبی بهره مند می شوند.

وی مددجویان مناطق محروم و مرزی استان را به چهار دسته ضریب ۶ ، ۷، ۸، و ۹ تقسیم کرد و خاطرنشان کرد: ضریب ۹ که بدترین وضعیت فقر برای مددجویان است در استان ما وجود ندارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه  کل سال جاری کمیته امداد استان است گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن در مناطق محروم و مرزی هزینه خواهد شد.

وی اشتغال را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در سال جدید برای مددجویان مناطق محروم  و مرزی عنوان کرد و گفت:به زودی مددجویانی که شرایط اشتغال را داشته باشند استعداد سنجی و آموزش داده می شوند و سپس از طریق اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان نیازمند، زمینه توانمندسازی و خودکفایی آنان فراهم می‌شود.

لطفی با تاکید بر اینکه مسکن به عنوان یک سرپناه نیاز اساسی هر انسانی است، تصریح کرد: در سال جدید همه خانوارهای بدون مسکن در مناطق محروم و مرزی در اولویت تحویل مسکن هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیمه منازل و اثاثیه مددجویان مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح باعث پیش‌گیری از ضرر و زیان به خانوارهای مددجویان در برابر حوادث و بلایای طبیعی می‌شود.

وی اجرایی برنامه‌های فرهنگی، دینی و همچنین آموزش‌های بهداشتی و سلامت را از دیگر برنامه‌های مورد نیاز مددجویان مناطق محروم برشمرد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و برگزاری دوره‌های تخصصی می‌توان گام‌های موثری در جهت آموزش مددجویان و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار برای آنان برداشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر