چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: «حمید عشایری»، فعال حوزه محیط زیست و سلامت استان بوشهر در نامه سرگشاده ای درباره مضرات تنقلاتی مانند چیپس و پفک انتقاد کرده و برخورد وزیر بهداشت با تولید کنندگان را خواستار شده است...
کد خبر: ۵۸۵۱۵
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: «حمید عشایری»، فعال حوزه محیط زیست و سلامت استان بوشهر در نامه سرگشاده ای درباره مضرات تنقلاتی مانند چیپس و پفک انتقاد کرده و برخورد وزیر بهداشت با تولید کنندگان را خواستار شده است.

در متن این نامه که برای «فکرشهر» ارسال شده، آمده:

«به نام خدا

جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

باسلام و عرض احترام ، با توجه به مساعی جناب عالی مبنی بر کنترل کیفی و مطلوب محصولات غذایی و همچنین آگاهی مردم نسبت به کنترل مجوزهای بهداشتی مواد غذایی مورد استفاده در هنگام خرید اینگونه مواد، بطور مستمر در رسانه های عمومی و کانال های خبری و غیر خبری فضای مجازی، روزنامه های کثیر الانتشار، تلویزیون، سایت های خبری و چند ده پایگاه اطلاع رسانی عمومی شاهد انتشار اخبار و اطلاعاتی مبنی بر مضرات پفک، چیپس، نوشابه، کالباس، سوسیس و… هستیم .

در حال حاضر در سطح کشور کارخانجات بیشماری با دارا بودن مجوزهای استاندارد ملی و بهداشتی نسبت به تولید اقلام یاد شده مبادرات و با تبلیغات گسترده ای به دست مصرف کنند گان در سراسر کشور می رسانند.

حال در این مورد چند سوال پیش می آید:

۱ – آیا این کارخانجات فاقد نظارت کارشناسان بهداشت بوده و به صورت غیر قانونی نسبت به تولید، بسته بندی، درج مهر بهداشت و توزیع در سراسر کشور اقدام می نمایند؟

۲ – آیا اخبار منتشر شده در خصوص مضرات اقلام خوراکی فوق از اساس کذب می باشد؟ که اگر چنین است چرا از مبادی خبری رسمی پخش می شوند.

۳ – آیا این اقلام غذایی با داشتن مضرات اعلام شده ، تحت نظرات کارشناسان بهداشت تولید و توزیع می شوند؟

۴- ؟؟؟؟

در حال حاضر انتشار پیام هایی در خصوص مضرات اقلام خوراکی فوق که همگی نیز بلا استثنا دارای مهر تائیدیه بهداشت می باشند سردرگمی در استفاده را در بین مردم به وجود آورده است.

مگرنه این است که وزارت بهداشت متولی و ضامن سلامت مردم بوده و تاییدیه سلامت بر روی مواد غذایی به منزله بی خطر بودن این اقلام بر بدن انسان می باشد.

به راستی اگر که این اقلام غذایی از اساس مضر می باشند چرا باید شاهد کارخانجات تولید و توزیع آن باشیم.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر