سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۷۴۳
پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: طرح نماز کلید بهشت در استان بوشهر در دست اجراست.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما مرکز بوشهر، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست کمیته اجرایی طرح نماز کلید بهشت گفت:  از سه سال پیش تاکنون بحث نماز موقعیت ویژه ای را در حوزه سواد آموزی داشته است. 

عباس امید افزود: سال اول طرح نماز کلید بهشت به صورت آزمایشی فقط در منطقه آموزشی کاکی اجرا شد و همه سوادآموزان این منطقه آموزش های لازم را گذراندند و با وجود اینکه اجرای این طرح برای اولین سال بود که اجرا می شد اما طبق ارزیابی انجام گرفته با استقبال خوبی همراه بوده است. دومین سال تجربه این طرح در 4 شهرستان بوشهر، دشتستان به مرکزیت دشتستان و جم و دیر به مرکزیت دیر برگزار شد که نتایج و تاثیرات خوبی در بر داشته است.

وی گفت: امسال نیز این طرح به همه کلاس های فعال حوزه سوادآموزی شهرستان ها و مناطق استان تعمیم داده می شود.  6 هزار و 353 سوادآموز در دوره ها و برنامه های مختلف استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت دادکه 5 هزار و173 نفر آن در دوره های سواد آموزی و هزار و  180 در دوره های مکمل سوادآموزی تحت پوشش خواهند بود.

امید افزود: سه کلاس آموزشی برای آموزش دهندگان طرح نماز کلید بهشت  برگزار می شود. هدف از برگزاری این کلاس ها برای آموزش دهندگان کیفیت بخشی طرح حاضر است.

وی گفت: بیشتر آموزش دهنده ها سال های گذشته دوره لازم را در کلاس آموزشی برای آموزش دهندگان طرح نماز کلید بهشت گذرانده اند و امسال نیز 140نفر از آموزش دهنده های این طرح در کلاس شرکت می کنند.

امید افزود: حدود 97 درصد سوادآموزان حاضر در این طرح از بانوان استان هستند. با توجه به اینکه مدرسان اعزامی از قم بیشتر مرد هستند باید ساعت آموزشی به یکی از زنان آموزش دهنده اختصاص داده شود تا آموزش عملی احکام و متقضیات نماز را به سوادآموزان یاد دهد.

وی گفت: طرح نماز کلید بهشت در سه قطب استان به مرکزیت شهرستان های گناوه، تنگستان و کنگان اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر