سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۸۵۷
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر از تخصیص اعتبارات لازم برای احیاء زیرساخت‌های فرهنگی بوشهر خبرداد و گفت: در این راستا احیاء و بازسازی خانه‌های خدمات اجتماعی، ایجاد فرهنگسرا، سرای محلات و تجهیز کتابخانه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، طاهره شمشیری صبح امروز در جلسه شورای شهر بوشهرضمن تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان از تصویب 30 برنامه ویژه ماه محرم و صفر و 5برنامه هفته دفاع مقدس خبر داد اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی ماه محرم، صفر و هفته دفاع مقدس در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر مطرح و به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر با بیان اینکه بخشی از این 30 برنامه‌ها مشارکتی و بخشی نیز توسط سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر اجرا می‌شود افزود: شاخص‌ترین برنامه‌های تصویبی ماه محرم و صفر در شورای شهر بوشهر راه‌اندازی کاروان استقبال از محرم، ایجاد موکب حسینی عشاق الحسین(ع)، راه‌اندازی تکیه هنرمندان، برگزاری برنامه در سوگ آفتاب و تجلیل از هنرمندان آئینی و انقلاب است.

وی، اجرای پرده‌خوانی، پیاده‌روی جاماندگان اربعین، ویژه برنامه عطر عاشقی در میدان انقلاب، همایش تجلیل از پیرغلامان و سوگواره تعزیه را از دیگر برنامه‌های تصویبی ویژه ایام ماه محرم و صفر در شهربوشهر دانست.

شمشیری با اشاره به تدوین برنامه هفته دفاع مقدس در شهر بوشهر خاطر نشان کرد: طرح هم عهدی با شهدا، طراحی و ساخت تصاویر شهدا و نصب آنهادر مکان‌های تعیین شده و برگزاری مراسم شهدای نوجوان دشت کربلا از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهر بوشهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهراز تخصیص کمتر از یک سوم بودجه مصوب سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر خبر داد و بیان کرد: پرداخت این میزان بودجه جوابگوی حجم برنامه‌های متنوع سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر نیست.

وی با بیان اینکه خیلی از زیر ساخت‌های فرهنگی شهر از بین رفته و باید احیاء شود تصریح کرد: برای ایجاد زیر ساخت‌های مذکور از قبیل خانه‌های خدمات اجتماعی، ایجاد فرهنگسرا ، سرای محلات و تجهیز کتابخانه‌های شهر بوشهر باید بودجه اختصاص داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای بوشهر با بیان اینکه کاهش برنامه‌های متنوع عمومی شهرداری در سطح شهر به سبب کمبود و عدم تخصیص بودجه در حوزه فرهنگی و اجتماعی است تاکید کرد: از شهردار بوشهر درخواست می‌شود بودجه اختصاص داده شده به سازمان فرهنگی را منتشر کند تا شاهد رفع ابهام و ایجاد شفافیت در این زمینه باشیم.

 شمشیری با تاکید بر توجه ویژه به پارکینگ‌های طبقاتی شهر بوشهر گفت: پارکینگ طبقاتی مکانیزه در خیابان گمرک که برای احداث آن هزینه‌های زیادی صرف شده چندین سال بلا استفاده مانده که واگذاری این پارکینگ به هیئت امنا مسجد جامع عطار از مصوبات شورای شهر بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر