چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۳۶۸
سه‌شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال هفت میلیارد تومان زکات در این استان جمع‌آوری شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد لطفی در نشست شورای زکات بیان کرد: زکات یک فرصت الهی است تا با استفاده از سرمایه‌های اجتماعی، زمینه‌ساز رفع فقر و محرومیت‌های اجتماعی شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و قرار گرفتن در جنگ اقتصادی، می‌توان از ظرفیت زکات برای رفع بخشی از محرومیت موجود در سطح روستا‌های استان استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر، شهرستان دشتستان را قطب کشاورزی استان دانست و خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد زکات جمع‌آوری شده در نیمه نخست امسال در این شهرستان بوده است.

وی بیان کرد: یک دهه گذشته، شاهد اقدامات خوبی برای دریافت زکات در سطح شهرستان دشتستان بوده‌ایم که در کنار رفع بخشی از محرومیت‌های موجود در این شهرستان، شاهد اجرای بیش از ۲۰۰ طرح عمرانی و عام‌المنفعه در روستا‌ها بوده‌ایم.

لطفی با اشاره به فصل برداشت خرما در استان بوشهر گفت: باید برای ترویج فرهنگ زکات در استان از همه ظرفیت‌های تبلیغاتی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از افرادی که دارای تریبون در سطح مساجد، مدارس، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی هستند می‌خواهیم از فضا‌های موجود برای تبلیغات در پرداخت و جمع‌آوری زکات مردم استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از مسئولان استان خواست مطابق با مصوبات دولتی، معادل زکات جمع‌آوری شده در هر روستا اعتبارات عمرانی برای آن روستا در نظر بگیرند که این کار باعث ارتقا سطح دریافت زکات مردم و افزایش میزان اجرای طرح‌های عمرانی در روستا‌ها خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر