چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۱۴۴۴
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

فکرشهر: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های پستان دانشگاه علوم پزشکی تهران مهم‌ترین چالش این مرکز را نبود منابع مالی و انسانی لازم، عنوان کرد و درباره همکاری‌های بین‌المللی این مرکز گفت: در حال حاضر ارتباط‌های بسیار خوبی در زمینه کار و تحقیق با کشورهای مختلف از جمله آلمان، بلژیک و آمریکا برقرار کرده‌ایم که برخی به علت تحریم‌های فعلی و مشکلات عقد قرارداد و پرداخت‌های بین المللی به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش فکرشهر، دکتر رامش عمرانی‌پور در گفت‌و گو با ایسنا، درباره اولویت‌های پژوهشی مرکز تحقیقات بیماری‌های پستان گفت: الویت‌های مرکز ما انجام مطالعات بنیادی در زمینه علت و عوامل دخیل در بیماری‌های پستان و بطور شاخص سرطان پستان است. همچنین غربالگری سرطان پستان و  دستیابی به روش مناسب و قابل اجرای غربالگری در جامعه ایرانی و در کنار آن آموزش بانوان بخصوص مبتلایان به سرطان پستان از اولویت‌های دیگر ماست.

وی افزود: علاوه بر انجام مطالعات بنیادی، هدف این مرکز  انجام مطالعات کاربردی است تا با افزایش میزان رضایتمندی بیماران، در جهت ارتقای کیفیت زندگی بیماران گام‌ بردارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهم‌ترین چالش‌های این مرکز را نبود منابع مالی و انسانی لازم عنوان کرد و ادامه داد: امروزه محورهای اصلی پژوهشی سرطان پستان ژنتیک و ایمونولوژی و درمان‌های در سطح سلول و ایمنی درمانی اند که تماما نیازمند تکنولوژی‌های پیشرفته و بودجه‌های سنگین هستند که ما حتی در مراکز دانشگاهی بطور محدود به آنها دسترسی داریم.

عمرانی‌پور درباره تحقیقات میان‌رشته‌ای این مرکز گفت: این مرکز با وجود موانع موجود، درصدد است تا با انجام تحقیقات چند رشته ای با مراکز تحقیقاتی کشورهای دیگر همکاری داشته باشد. در حال حاضر ارتباط‌های بسیار خوبی در زمینه کار و تحقیق با کشورهای مختلف از جمله آلمان، بلژیک و آمریکا برقرار کرده ایم که برخی به علت تحریمهای فعلی و مشکلات عقد قرارداد و پرداختهای بین المللی به حالت تعلیق درآمده است.

وی درباره یکی از تحقیقات مرتبط با جراحی‌های زیبایی پستان گفت: یک تحقیق در جهت ارزیابی کیفیت زندگی بیمارانی که در انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی جراحی‌های مختلف سینه از جمله زیبایی داشتند در جریان است و پرسشنامه‌های استاندارد جهانی برای این موضوع تهیه شده است.

عمرانی پور در پایان درباره بیماری‌های پستان در دوران شیردهی گفت: همه بیماری‌هایی که در حالت غیرشیردهی ایجاد می شوند، در زمان شیردهی نیز می‌توانند دیده شوند، از جمله سرطان پستان. علاوه بر این برخی بیماری‌ها مختص زمان شیردهی هستند مانند گالاکتوسل (کیست شیری)، آدنوم شیردهی و برخی عفونت‌ها که هیچ یک خطر خیلی زیادی به همراه ندارند اما هم برای بیمار استرس زیادی ایجاد می کنند و هم به دلیل لزوم افتراق از سرطان سینه نیاز به اقداماتی تشخیصی دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر