چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۴۵۸
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: فراهم‌سازی زیرساخت‌های جزیره نگین موجب ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب‌تر برای دریانوردان و تردد کشتی‌های بزرگ‌تر می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سیاوش ارجمندزاده صبح چهارشنبه در جمع مسئولان بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: جزیره نگین در توسعه اقتصاد استان و کشور نقش مهمی دارد که می‌توان با توسعه زیرساخت‌های آن فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته دریانوردی توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت‌های شغلی تصریح کرد: استان بوشهر با دارا بودن طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس، داشتن بنادر متعدد و داشتن صنایع مختلف دریایی در ساحل و فرا ساحل شامل نفت، گاز و شیلات می‌تواند نقش مهمی در اجرایی شدن این شعار ایفا کند.

ارجمندزاده با بیان اینکه استان بوشهر بیشترین تعداد دریانورد و شناور ثبت‌شده را دارد بیان کرد: از همه فعالان صنعت دریانوردی و کشتیرانی انتظار می‌رود با انسجام و هم‌افزایی برای تحقق شعار امسال همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: استان بوشهر بیشترین شمار دریانوردان کشور را با ۶۰ هزار نفر دریانورد به خود اختصاص داده است.

ارجمندزاده افزود: این استان همچنین بیش از پنج هزار شناور ثبت‌شده دارد و با این آمار بوشهر بیشترین شمار دریانوردان، شناورها و بنادر تابع کوچک را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در تقویم سازمان جهانی دریانوردی مناسبت‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها هفته دریانوردی است و هر سال هفته آخر ماه سپتامبر مقارن با هفته اول مهرماه به عنوان هفته دریانوردی نام‌گذاری شده است افزود: در این راستا به کشورهای عضو سازمان جهانی دریانوردی توصیه‌شده یکی از روزهای این هفته را برای گرامیداشت صنعت دریانوردی و تقدیر از تأثیرگذاری فعالان دریانوردی و کشتیرانی در اقتصاد جهانی جشن بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر