شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۶۶۵
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: سیستم برق اضطراری در همه مراکز خدماتی کشور باید ایجاد شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سردار غلامعلی حیدری صبح یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: پیشرفت خوبی را در طرح جامع پدافند غیرعامل استان بوشهر شاهد هستیم و نیاز است که شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در حوزه‌های مختلف بیان کرد: مرزی بودن، نیروگاه اتمی و تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که باید برای توسعه پدافند غیرعامل تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل افزود: از یک سال پیش آمریکا و هم پیمانانش تهاجم جدیدی را علیه کشور ما به کار برده‌اند و فشار حداکثری را در حوزه اقتصادی و عملیات روانی در دستور کار دارند.

وی تاکید کرد: در پنج حوزه با آمریکا و هم‌پیمانانش درگیر هستیم. این حوزه شامل حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، نظامی و سایبری است که در همه این مسائل به دنبال جدایی مردم از حاکمیت هستند.

حیدری اضافه کرد: در حوزه اقتصادی مدرن‌ترین روش را علیه مردم ایران طراحی کرده‌اند که سابقه نداشته است. دلار را به عنوان سلاح جنگی بر علیه کشور ما استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه تحریم‌ها را بر علیه کشور ما اعمال کرده‌اند افزود:‌ با تلاش مسئولان و استقامت مردم ایران، شاهد ثبات ارز در کشور هستیم و بورس وصعیت خوبی دارد و تورم به ثبات نسبی رسیده است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: در بعد سیاسی نیز آمریکا و هم‌پیمانانش اقداماتی را داشته‌اند؛ برجام را پاره کردند و آن را زیر پا گذاشتند و تلاش کردند که این توافق به جای برد - برد به برد - باخت تبدیل شود.

وی اضافه کرد: با تصمیم مسئولان نردبان برجام برعکس شد و شاهد کاهش تعهدات کشورمان در قبال برجام هستیم و پله پله از تعهدات برجام خارج شدیم و موضع مقدرانه جمهوری اسلامی اتخاذ شد. ابتکار عمل در دست کشور ما قرار گرفته است.

حیدری با تاکید بر تامین برق اضطراری در مراکز خدماتی تصریح کرد: همه زیرساخت‌هایی که به مردم خدمات ارائه می‌کنند باید در زمینه تامین برق اضطراری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل را بسیار مهم دانست و اضافه کرد:‌ با آموزش و رزمایش می‌توان نقاط ضعف و آسیب‌ها را شناسایی کرد و برای رفع آن تلاش کرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد: هفته پدافند غیرعامل فرصت خوبی برای آموزش و فرهنگ‌سازی است که باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به مصون‌سازی زیرساخت‌ها و افزایش تاب‌آوری ادامه داد: فضای مجازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دشمنان از این فضا به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت هستند.

حیدری در ارتباط با طرح جامع نیز بیان کرد: طرح جامع دنبال شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌ها، تهدیدشناسی، آسیب‌شناسی، تجزیه و تحلیل و ارائه راهکار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر