سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۹۳۵
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر ضرورت تداوم برنامه‌های قوه قضائیه در مبارزه با فساد، گفت: برخورد قاطع و مبارزه با فساد باعث افزایش امیدواری مردم شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: اسلام بر تقویت بنیان خانواده تاکید بسیار زیادی داشته است و بر دوری از مسائلی که این نهاد مقدس را متزلزل می‌کند تاکید دارد.

وی آزادی بی‌بند و بار و استفاده از فرهنگ غربی‌ را از عوامل تزلزل در بنیان خانواده دانست و اضافه کرد: غرب تلاش زیادی برای ترویج فرهنگ خود در جامعه ما دارد و امروزه پیروی از فرهنگ غربی یکی از عومل افزایش طلاق است.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر رعایت اصول و مبانی دینی، اسلامی و مذهبی در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: رسیدگی به فقرا، خیرخواهی، ارشاد، جهل‌زدایی، امر به معروف و نهی از منکر از مبانی اسلامی است.

اربعین عامل هراس در دل دشمن

وی با اشاره به حرکت عظیم اربعین و استقبال گسترده از این راهپیمایی و افزایش اشتیاق مردم در این حرکت معنوی بیان کرد: عاشقان ولایت در پیاده‌روی اربعین حسینی شب‌وروز را نمی‌شناسند و تحمل سختی‌ها می‌کنند.

دشتی با بیان اینکه حضور در مراسم اربعین حسینی بر انسان‌ها اثرگذار است و سبب رشد کمال و سعادت انسان می‌شود ادامه داد: پیاده‌روی اربعین که هراس در دل دشمنان اسلام و استکبار جهانی ایجاد کرده سبب افتخار جهان اسلام و تشیع است.

وی اربعین را یک همایش جهانی دانست و با تاکید بر اینکه جهان اسلام و کشورهای اسلامی باید آن را مدیریت کنند افزود: جمعیت شرکت کننده در مراسم اربعین امسال در کربلا سه برابر سال گذشته شده که نیاز به مدیریت جهانی با فکر و تدبیر قوی‌تر است.

لزوم افزایش امید در جامعه

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به تاکید منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید یاس و ناامیدی که دشمنان در جامعه ایجاد می‌کنند ترویج شود گفت: نخبگان، تربیون‌داران، دانشگاهیان و جوانان باید در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با تقدیر از مبارزه قاطع با فساد در همه لایه‌های جامعه اضافه کرد:‌ شاهد اقدام انقلابی آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در زمینه مبارزه با فساد هستیم و ادامه مسیر برخورد قاطع با فساد سبب رشد و پویایی جامعه می‌شود.

دشتی در ادامه با مقایسه حقوق بشر اسلامی و حقوق بشری جامعه غربی و استکباری اظهار داشت: همه نهادها و سازمان‌های جهانی در حق‌کشی حقوق بشر از سوی آمریکا حمایت می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: استکبار جهانی که از چنگال آنان خون مظلومان می‌چکد متاسفانه پرچم حقوق بشر جامعه جهانی را در دست گرفته‌اند و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

وی با بیان اینکه اسلام بر فضائل و ارزش‌های انسانی تاکید کرده که نباید حقوق مظلومان از بین برود اضافه کرد: حقوق بشر اسلامی مبتنی بر فضائل و ارزش‌های الهی و دینی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر