چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۱۶۰
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶

فکرشهر:  شهردار بندر بوشهر گفت: با هدف ترویج فرهنگ حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز طرح مهر در این شهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید نورالدین امیری روز سه‌شنبه در حاشیه بازگشایی گر فاطمیه شهر بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: در قالب این طرح کارشناسان مجرب سازمان سیما، منظر و فضای شهری آموزش‌هایی را به دانش آموزان ارائه کردند.

وی بیان کرد: هدف از آموزش‌ها افزایش انگیزه دانش‌آموزان در نگهداشت و توسعه  فضای سبز شهری است زیرا کودکان باید از همین ابتدا دوران تحصیلی متوجه مسائل محیط زیستی شوند.

امیری ادامه داد: در ارتباط با توسعه فضای سبز نیز طرح کاشت نهال برای دانشجویان متولدین مهر دانشگاه خلیج فارس نیز با همکاری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در پارک ساحلی شغاب اجرایی شد.

وی در ارتباط با پروژه فانوس دریایی بوشهر گفت: پروژه‌های برخوردار از ظرفیت لازم برای ورود سرمایه‌گذار به بخش خصوصی ‌واگذار می‌شود که فانوس نیز مشمول همین نوع نگاه شده است.

امیری ادامه داد: این پروژه در مرحله جذب سرمایه‌گذار است که امیدواریم بزودی تعیین تکلیف شود.

امیری درباره پروژه چرخ فلک بوشهر گفت: قرارداد این پروژه اشکال‌های زیادی داشته ولی با این وجود تلاش شد تا با انتخاب پیمانکار توانمندتر پروژه سرعت گیرد.

وی یادآور شد: چنانچه در اثر کم‌کاری پیمانکار سابق فرایند انجام پروژه وارد مرحله قضایی می‌شد اکنون شاید کابین‌های چرخ و فلک نیز وارد بوشهر نشده بود.

امیری اظهار داشت: گذر ۱۶ متری فاطمیه حدفاصل خیابان‌های یادگار امام و فاطمیه شهر بوشهر به طول ۵۵۰ متر بازگشایی شده است.

شهردار بوشهر گفت: در این گذر یک پلاک زمین ۲۹۰ متری با مالکیت یکی از شهروندان وجود داشت که از این محدوده ۱۷۰ مترمربع به ارزش ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال درگذر وجود داشت.

وی بیان کرد: در این ارتباط ۱۷۰ مترمربع یاد شده با قیمت هر متر ۶۰ میلیون ریال از مالک خریداری شد.

امیری ادامه داد: برای مابقی ۱۲۰ مترمربع نیز شهروند یاد شده درخواست صدور پروانه تجاری اداری داده که این مهم اکنون در مرحله بررسی قرار دارد.

وی افزود: امسال ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک زمین‌های در مسیر گذر اختصاص یافته که در این راستا گذرهای اولویت‎دار یکی پس از دیگری بازگشایی می‌شود.

امیری یادآور شد: تا پایان سال جاری سه گذر در شهر بوشهر بازگشایی می‌شود که در این بین گذر مسجد توحید و سینگر  در اولویت قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر